تفاهم نامه همکاری ISC با دانشگاه گیلان منعقد شد

برای ایجاد چارچوب همکاری مشترک میان دو مجموعه در خصوص منابع اطلاعاتی، ظرفیت­ ها و فرصت­ های پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی و همچنین بهره­ مندی متقابل از توانایی­ ها و امکانات یکدیگر تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه گیلان و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC با دانشگاه گیلان روز چهارشنبه به امضاء رسید.
این تفاهمنامه با موضوع ایجاد چارچوب همکاری مشترک میان دو مجموعه درباره منابع اطلاعاتی، ظرفیت ها و فرصت های پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی و بهره مندی متقابل از توانمندی ها و امکانات یکدیگر به امضاء احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و محمد جواد دهقانی رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC رسید.
رئیس دانشگاه گیلان درباره امضاء این تفاهمنامه به ایرنا، گفت: نمایه سازی اطلاعات و آمار تولیدات پژوهشگران دانشگاه با پایگاه های مرکز منطقه ای و ISC، کمک به تبیین و تحقق شاخص های رتبه بندی دانشگاه و تعیین جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، همکاری برای معرفی و ورود دانشگاه به نظام های بین المللی رتبه بندی، چاپ و انتشار نشریات معتبر علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی دانشگاه و درون داد و پردازش این مجلات در ISC و ایران ژورنال (نظام نمایه سازی مرکز منطقه ای) بر اساس ضوابط از جمله تعهدات مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است.
احمد رضی بیان داشت: همکاری و اجرای فعالیت های پژوهشی در قالب طرح های تحقیقاتی مشترک، فراهم سازی و امکان استفاده از سامانه ثبت همایش های ISC و مساعدت در چاپ و انتشار کتاب های علمی دانشگاه و کتاب های همسو با اهداف سازمانی مرکز و پایگاه و توزیع این آثار برای ترویج علم بر اساس ضوابط، چاپ مجلات علمی دانشگاه توسط مرکز بر اساس تفاهم نامه مربوط و همکاری در تولید پایگاه های اطلاعات علمی مشترک در حوزه های مورد توافق طرفین از جمله دیگر تعهدات مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام عنوان شد.
وی اظهار داشت: ارسال اطلاعات کتابشناختی مربوط به کتاب ها، طرح های تحقیقاتی، پایان نامه ها و سایر مدارک علمی موجود در دانشگاه برای ثبت در پایگاه های اطلاعاتی مرکز، ارسال مجموعه مقالات کنفرانس ها، سمینارهای ملی و بین المللی و متن سخنرانی های علمی و مجلات دانشگاه به مرکز منطقه ای و ISC، ارسال منابع، آثار، مستندات و اطلاعات علمی تخصصی طرفین به منظور غنی سازی منابع علمی طرفین و مشارکت در برگزاری کلیه همایش های مرتبط با ماموریت مرکز منطقه ای و ISC از جمله تعهدات دانشگاه گیلان در این تفاهم نامه است.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از ۱۸ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از ۵۶۰ عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۹ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
دوره مهارتی دانش افزایی شاخص های تاثیرگذار در جایگاه دانشگاه در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی نیز روز چهارشنبه از سوی دانشگاه گیلان با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه های استان در تالار دکتر معین دانشکده تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد.

Share