معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خبرداد:

تغییرات به قوه قضاییه رسید؛ ادغام دو معاونت | ارجاع لایحه امنیت زنان به قوه قضاییه جهت بازبینی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به ادغام دو معاونت فرهنگی و اجتماعی در دور جدید فعالیت‌های قوه قضاییه گفت: ثمره ادغام دو معاونت امیدواری به کاسته شدن از حجم ستادی قوه قضاییه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده می‌شود در دور جدید فعالیت‌های قوه قضاییه معاونت فرهنگی و معاونت اجتماعی با هم تلفیق می‌شوند، آیا این موضوع صحت دارد و در صورت صحت این موضوع قرار است چه تغییراتی صورت گیرد، اظهارداشت: من هم این مسئله را شنیده‌ام که به احتمال قوی معاونت فرهنگی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادغام می‌شوند و تحت یک مدیریت قرار می‌گیرد.

ثمره ادغام دو معاونت، امیدواری به کاسته شدن از حجم ستادی قوه قضاییه 

وی افزود: امیدوار هستیم ۲ اتفاق خوب در این رابطه رخ دهد یکی این که از حجم ستادی قوه قضاییه در اثر این اقدام کاسته شود و اینکه ما بتوانیم با یک تمرکز بیشتری منظومه پیشگیری را هم از بُعد اجتماعی و هم بُعد فرهنگی انشاالله پیاده کنیم.

* ارجاع لایحه امنیت زنان به قوه قضاییه جهت بازبینی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه در ۲-۳ جلسه از جلسات مسئولین عالی قضایی در خصوص لایحه امنیت زنان بحث‌هایی شده که به نظر می‌رسد این لایحه مورد موافقت اعضای قضایی قرار نگرفته، سرنوشت این لایحه چه شده است؟ اظهارداشت: تهیه همچین لایحه‌ای صرف‌نظر از دیدگاه‌های بین‌المللی و حقوق بشری، مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اینکه این لایحه به قوه قضاییه بیاید در واقع بازبینی، بازخوانی و بازسازی شود.

الفت ادامه داد: به طور جدی مورد تأکید ریاست قوه حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی بوده و خود ایشان نقش بسیار جدی در تهیه این لایحه دارند و برای مواد یک، دو و سه این لایحه ایشان وقت زیادی گذاشتند چون یک مباحث مفهومی است چرا که به اعتقاداتی که در جامعه ما وجود دارد برمی‌گردد و یک کار زیربنایی باید صورت گیرد و در سایر مواد که مربوط به نهادسازی‌ها می‌شود کار به سرعت پیش می‌رود.

وی بیان داشت: در ۳ ماده اول قانون هم با نظارت ریاست قوه امیدوارم که لایحه در چند جلسه آینده آماده شود.

Share