نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان: اهدای خون امری خداپسندانه است

تصاویری از آیت‌الله رمضانی در حال اهدای خون

آیت الله دکتر رضا رمضانی، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، اهدای خون را امری عمومی و همگانی دانست و گفت: اهدای خون امری خداپسندانه است و در قرآن هم اشاراتی به چنین امری توصیه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله دکتر رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، همزمان با ایام فاطمیه (س) ، شهادت بانوی دو عالم ،ام ابیها ، عصر روز یکشنبه (۳۰دی) طی بازدید از انتقال خون استان گیلان، خون خود را اهدا کرد.

آیت الله دکتر رضا رمضانی، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، اهدای خون را امری عمومی و همگانی دانست و گفت: اهدای خون امری خداپسندانه است و در قرآن هم اشاراتی به چنین امری توصیه شده است.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری به موفقیت‌های فرهنگ اهدای خون در خارج از مرزهای ایران اشاره کرد و افزود: همانطور که در ایران اهداکنندگان خون با هدف کار خیر اهدای خون می کنند و مهم نیست دریافت کننده از چه دین و مذهبی باشد این فرهنگ در آنسوی مرزها هم توسط ایرانی ها نهادینه شده و تلاش ما در یک مرکز اسلامی در آلمان ضمن هماهنگی با بانک خون این است که همه ساله همزمان با ایام دهه عاشورا، شبهای پرفضیلت قدر بغیر از ایرانیان مقیم خارج از کشور، غیر ایرانی ها من جمله آلمانی‌ها در امر اهدای خون و در جهت نجات جان انسانها مشارکت کنند.

وی که یک اهداکننده مستمر خون می باشد در پاسخ به این سوال که حس خود از اهدای خون را بیان نماید گفت: در واقع اهدای خون احیای زندگی است.

آیت الله رمضانی پس از اهدا خون به بازدید از واحدهای مختلف و خصوصا مرکز جامع پرداخت و در دفتر مدیرکل انتقال خون استان گیلان حضور یافت.

وی از برخورد خوب پرسنل انتقال خون ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان شد: امروز برخورد خوبی را از پرسنل شاهد بودیم و انشاالله سعی شود تا همین رفتار و برخورد با اهداکنندگان صورت بگیرد تا اهداکنندگان با علاقمندی در این امر خداپسندانه حاضر شوند.

دکتر احمد مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان، با اشاره به اینکه اهدا کنندگان خون انسانهای بزرگی هستند گفت: اهدا کنندگان خون انسانهای بزرگی هستند و علی رقم حضور اهداکنندگان برای اهدا خون و پلاکت همچنان مساله اهدای خون با توجه به فصل سرما و البته نیازمندی‌های خون با توجه به اینکه در استان جمعیت میانسال به بالا داریم و  تعداد بالای بیماران خاص در سطح استان ، بسیار مهم و حیاتی است و بازدید و حضور حضرتعالی در اداره کل انتقال خون نیز بسیار ارزشمند است و می تواند الگوی مناسبی برای همگان باشد.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان ، نیازمندی به خون را یک درد مشترک دانست و تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از اهداکنندگان گیلانی در این راستا در کنار انتقال خون هستند  بنابراین مساله راحتی و شفای بیماران موضوع مهمی است و ما همواره در خدمت کسانی که توانایی اهدای خون و کمک دارند هستیم.

وی به وجود سه مرکز دردیگر کلانشهرها اشاره کرد و اظهار کرد : در حال حاضر رشت با یک مرکز در حال فعالیت است ؛ اداره کل انتقال خون گیلان و مراکز سیار و اخیرا مرکز سیار اهدای خون که یک سامانه مجهز است به ما اضافه شده که این سامانه روبه‌روی مجتمع فرهنگی، هنری خاتم‌الانبیاء در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت قرار دارد پذیرای مردم گیلانی جهت اهدای خون است.

مرادی خاطرنشان کرد: مراکز مختلف انتقال خون شهرستان‌های اطراف رشت از جمله رودسر، لنگرود، لاهیجان، انزلی، آستارا، تالش، فومن و دیگر شهرستان‌ها نیز آمادگی کامل در راستای خدمت به مردم گیلان دارند و پذیرای مردم عزیز در امر اهدای خون هستند.

وی با بیان اینکه اهدای خون دارای فواید پزشکی و معنوی بسیاری است ابراز داشت: مساله اهدای خون موجب یک نوسازی و بهسازی در سیستم‌های داخلی بدن شده و برای کسانی که دارای غلظت خونی هستند نیز تأثیرگذار و مفید است.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان یادآور شد: مردم گیلان همواره بی‌نظیر هستند و میزان استقبال‌کنندگان جوان، مسن و اقشار مختلف در امر اهدای خون بسیار خوب بوده و این مردم همچنان در راه نجات و کمک به مردم گام برمی‌دارند و این مساله یک نوع پیوند به‌شمار می‌رود.

این پویش همزمان با حضور آیت الله رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون آغاز می شود.

Share