معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:

ترافیک به بزرگترین چالش رشت تبدیل شده است | کاهش ۵ درصدی تلفات جاده‌ای

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه امروزه ترافیک به چالشی بزرگ در سطح شهرها تبدیل شده، گفت: تقویت حمل و نقل عمومی برای رفع این معضل ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه امروزه ترافیک به چالشی بزرگ در سطح شهرها تبدیل شده، گفت: تقویت حمل و نقل عمومی برای رفع این معضل ضرورت دارد.

دهمین جلسه شورای ترافیک استان به ریاست علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور دکتر محمدیان یزدی مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
اکبری مقدم در این جلسه با اشاره به اینکه گیلان علیرغم وسعت جغرافیایی کم دارای تراکم جمعیت بسیار بالایی است، افزود: گسترش محورهای مواصلاتی به عنوان یکی از شاخص های توسعه در دنیا مطرح است.
اکبری مقدم خاطرنشان کرد: تصادف موتورسیکلت ها در جاده‌های درون و برون شهری آمار بالایی دارد که خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس راهور در حوزه آموزش‌های همگانی به ویژه برای عابران پیاده و موتورسواران انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در ده ماهه نخست سال گذشته و امسال به ترتیب ۵۵۹ و ۵۳۱ نفر در جاده های گیلان جان باختند، افزود: این آمار حکایت از کاهش ۵ درصدی تلفات جاده ای و اثربخش بودن آموزش ها دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آموزش را باید از سطوح بسیار پایین آغاز کنیم، تصریح کرد: جامعه باید به سمتی برود که مردم در ایمنی راه‌ها مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به شناسایی بالغ بر ۹۰ نقطه حادثه خیز در گیلان، اظهار داشت: تعدادی از این نقاط اصلاح شد و برخی نیز در دست اصلاح هستند.
اکبری مقدم یادآور شد: سایر نقاط حادثه خیز نیز باید شناسایی و اصلاح شوند تا آمار تصادفات جاده ای به حداقل برسد. وی نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح محورهای مواصلاتی گیلان را اقدامی تاثیرگذار دانست و گفت: این قبیل کنترل ها می تواند نقش پیشگیرانه ایفا کند.
وی با بیان اینکه در استان گیلان به دلیل وسعت جنگل ها و زمین های زراعی محدودیت های خاصی برای افزایش خطوط ارتباطی وجود دارد، گفت: این مسئله موجب چالش های فنی شده است که در تصادفات جاده ای نقش زیادی را ایفا می کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به وضعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص شهر رشت، افزود: ترافیک به بزرگترین چالش این شهر مبدل شده است. وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای تکمیل ۸ کیلومتر باقی مانده از آزاد راه قزوین- رشت، عنوان کرد: تکمیل آزادراه موجب افزایش چشمگیر حجم خودروهای ورودی به استان و در نتیجه تشدید ترافیک در شهر رشت به عنوان مرکز گیلان می شود.
اکبری مقدم احداث کمربندی در سطح شهر را راهکاری برای تسهیل تردد خودروها معرفی کرد و افزود: می توان با کمک وزارت کشور رینگ های درون شهری در رشت تعبیه کرد تا قسمتی از معضل ترافیک برطرف گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی و تعداد اندک اتوبوس هایی که جهت تردد در سطح شهرهای رشت، لاهیجان، انزلی و لنگرود مورد استفاده قرار گیرند را از دیگر موارد تاثیرگذار بر حجم بالای ترافیک در این شهرها برشمرد و بر لزوم تقویت گرایش مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

Share