ناظر گمرکات استان گیلان:

تحریم‌های ظالمانه آمریکا هیچ تاثیری نداشته|اتحادیه گمرکی اورآسیا در دست بررسی است

ناظر گمرکات استان گیلان توسعه فعالیت های گمرکی در همه بخش ها، توسعه صادرات و تغییر نحوه ورود کالاها را از دستاورد های چهل ساله گمرکات گیلان زیر سایه انقلاب عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابوالقاسم یوسفی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز جهانی گمرک و فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: توسعه فعالیت های گمرکی در همه ی بخش ها، توسعه صادرات، تغییر نحوه ورود کالا ها  از کالاهای مصرفی به کالاهای تولیدی و کالاهای اساسی از دستاورد های چهل ساله گمرکات گیلان زیر سایه انقلاب اسلامی است که به وضوح مشاهده می شود.

وی در ادامه به تشریح توسعه فیزیکی گمرک در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر، گمرک آستارا، گمرک ریلی، زمینی و دریایی فعال دارد و در گمرک منطقه آزاد انزلی نیز شاهد توسعه خیلی خوبی هستیم که جدیدا مرز نیز اعلام شده است.

ناظر گمرکات استان در ادامه با تاکید بر اینکه انبارهای اختصاصی را توسعه و در مراکز تولید حضور داریم که خوشبختانه آمار های موجود بسیار خوب شده است، تصریح کرد: در زمینه صادرات طی ده ماهه اول امسال ۵۲ درصد رشد کلی و ۱۰۲ درصد رشد وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم که نشان می دهد تحریم های ظالمانه آمریکا هیچ تاثیری نداشته و ما با قدرت بیشتری نسبت به گذشته حرکت می کنیم.

یوسفی نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت از تولیدکنندگان استان و ابلاغ قوانین منطقی به ما، بتوانیم قدم های استواری برداریم تا تحریم ها نتواند به مردم فشار بیاورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عموم فعالیت های ما با کشور های همسایه است و بسته مقاومتی که مقام معظم رهبری به دستگاه های دولتی اعلام کرده در حال اجراست، افزود: در این بسته بر توجه ویژه نسبت به صادرات به همسایه ها تاکید شده که در حال حاضر بیشترین صادرات ما به کشور های همسایه است.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال ۳۸ درصد از استان گیلان به روسیه و ۳۵ درصد به آذربایجان صادرات داشتیم که این دو کشور بیشترین حجم صادرات ما را پوشش داده است.

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به اینکه اتحادیه گمرکی اورآسیا در دست بررسی است و دیروز یک فوریت آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، تصریح کرد: امیدواریم با تصویب آن بیشتر با کشور های منطقی فعالیت داشته باشیم.

یوسفی نژاد افزود: از همه تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان استان خواستاریم ارتباطشان با گمرک را قوی تر کنند و چنانچه خواسته ای ای از ما دارند بیان کنند و کالاهایشان را بیاورند در استان، انبار های اختصاصی ما در اختیار آنهاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صادرکنندگان ما هیچ نگرانی نداشته باشند، ما شبانه روز آماده همکاری با آنها و انجام امورات شان هستیم.

Share