مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه گردشگری تمدن شهر کادوس:

تجربه، دانش‌، کیفیت و مشاور امین رمز موفقیت «تمدن شهر کادوس»

مجردی گفت: شرکت بین‌المللی تمدن شهر کادوس، پیشرفت و محبوبیت رو به رشد خود را بر پایه ۵ اصل تجربه، دانش‌به‌روز، کیفیت برتر، مشاور امین و تائید صلاحیت شده، استوار می‌داند. به خوبی به قدرت این پنج اصل در کنار یکدیگر واقفیم و هر روز بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شرکت بین‌المللی توسعه گردشگری تمدن شهر کادوس با در نظر گرفتن نیاز صنعت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به خدمات مهندسی، مشاوره و اجرای طرح‌های زیرساخت گردشگری، با همکاری جمعی از کارشناسان و متخصصین مجرب رشته‌های مختلف مهندسی، مدیریت و اقتصاد و توریسم می‌پردازد. سعید مجردی، مدیرعامل این شرکت و عضو هیات رئیسه انجمن توسعه صنعت گردشگری مجمع متخصصین ایران، درباره فعالیت‌ها و موفقیت‌های شرکت با «اقتصاد و نمایشگاه» به صحبت نشست.

برای رسیدن به موفقیت به چه اصولی توجه کردید و اقداماتی که انجام دادید چه بود؟

شرکت بین‌المللی تمدن شهر کادوس، پیشرفت و محبوبیت رو به رشد خود را بر پایه ۵ اصل تجربه، دانش‌به‌روز، کیفیت برتر، مشاور امین و تائید صلاحیت شده، استوار می‌داند. به خوبی به قدرت این پنج اصل در کنار یکدیگر واقفیم و هر روز بیش از پیش تلاش خواهیم کرد تا رضایت سرمایه‌گذاران محترم از تمدن شهر کادوس پررنگ‌تر گردد. همچنین از آن‌جایی که سرمایه‌گذاری، فرآیندی استراتژیک است و توجه به آن ضامن رسیدن به اهداف توسعه پایدار در سطوح مختلف اقتصادی می‌باشد، با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی موجود در کشور، ضرورت توجه به ماهیت سرمایه‌گذاری‌ها در راستای توسعه اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است. شرکت توسعه گردشگری تمدن شهر کادوس با بهره‌گیری از تجربیات  گسترده، تحصیلات متنوع و دانش روز مدیران و کارشناسان حرفه‌ای، ضمن ارائه خدمات تخصصی ویژه با استفاده از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکی، مطالعات امکان‌سنجی طرح‌ها را در ابعاد بازار، فنی، تکنولوژی و مالی به انجام می‌رساند. از جمله خدمات ارائه شده در این زمینه عبارتند از مشاوره و انتخاب موضوع سرمایه‌گذاری متناسب با ویژگی‌های سرمایه‌گذار، مشاوره نحوه سرمایه‌گذاری، مدت و میزان سرمایه‌گذاری در پروژ‌ه، ارائه گزارش‌های کاربردی از تحولات حوزه‌های خرد و کلان در بازارهای مالی و تحلیل راجع به آثار مرتبط با آن‌ها و طراحی، نظارت و اجرای کلیه فرایندهای عملیاتی سرمایه‌گذاری در طرح‌ها.

ما معتقدیم اگر مسولان کشور تمرکز بیشتری بر روی گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های کشور در این حوزه داشته باشند، بیکاری در کشور به خصوص در مناطق شمالی ریشه‌کن خواهد شد.

 بیشترین فعالیت تخصصی شرکت در چه حوزه‌هایی است؟

اکوتوریسم، توریسم سلامت، طراحی، مشاوره، همکاری با شهرداری‌ها سراسر اسران، تهیه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار، معرفی آیین‌ها و رویدادهای ایران، آمادگی برای جذب نمایندگی شرکت در سراسر کشور با هدف بالا بردن کیفیت سرمایه‌گذاری و اقتصادی کردن آن

مهمترین پروژه ای که اکنون در دست انجام دارید، چیست؟

در کشور ما مجموعا ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب وجود دارد که از نظر جذب گردشگر بسیار مهم است، چراکه در دنیا از هر ۳ گردشگر، ۲ نفرشان به گردشگری دریایی می‌روند. شرکت ما با توجه به اهمیت زیاد نوار ساحلی و نیز ضعف کنونی موجود در کشور در استفاده از این ظرفیت، توانست حدود ۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه جذب کند و برای ۱۰۰ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی داشته باشد. این پروژه در حال حاضر در حال انجام است.

در زمینه شناسایی، انتخاب و تأمین ماشین‌آلات زیرساخت صنعت گردشگری و تجهیزات زیرساخت‌های صنعت گردشگری، برای بخش‌های خصوصی و به خصوص شهرداری‌های سراسر ایران چگونه عمل می‌کنید؟

فرآیند انتخاب، خرید، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات یکی از اصلی‌ترین مباحث اولیه در واحدها و پروژه‌های صنعت گردشگری می‌باشد، که عدم توجه کافی به این مسئله عواقب زیان‌باری را در پی دارد. اغلب پروژه‌های صنعت گردشگری تجربه ماشین‌آلات و تجهیزاتی را دارند که به دلایل مختلف، از جمله کافی نبودن اطلاعات و تعجیل در خرید، عدم انتخاب مناسب تکنولوژی، عدم توجه به انرژی و منابع مصرفی تجهیز، نصب و راه‌اندازی نامناسب، نبود قطعه یدکی و سایر عوامل به صورت راکد و بلااستفاده در گوشه‌ای از پروژه مانده و به نمادی از تضییع سرمایه سازمان تبدیل شده‌اند. این شرکت با به کارگیری کادری مجرب و متخصص، راهکارهای عملیاتی به همین منظور طراحی نموده و خدمات مشاوره‌ای در زمینه تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات داخلی و خارجی مطابق با نیاز و با حداقل قیمت ممکن را ارایه می‌نماید و می‌تواند همراهی مناسب برای بخش خصوصی و فنی شهرداری‌های مختلف ایران باشد.

مهم‌ترین مساله صنعت گردشگری برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی به شاخه‌های مختلف زیرساخت‌ها است، شما در این زمینه چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟

امروزه همگان به این نتیجه رسیده‌اند که رشد و توسعه پایدار هر بنگاه اقتصادی، در گرو ایجاد فرهنگ آموزش و یادگیری در آن سازمان است و در واقع شرکت‌ها با ارائه آموزش‌های لازم به پرسنل‌شان، آن‌ها را در بالا بردن سطح مهارت‌ها و تخصص‌های‌شان کمک می‌کنند.

بنابراین ایجاد فرهنگ یادگیری به صورت مستمر، به بالا رفتن سطح فروش و حفظ جایگاه بنگاه اقتصادی در بازار منجر شده است و باید به این باور رسید که سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی، رشد سازمان در بلندمدت را تضمین می‌نماید.

شرکت مشاوره توسعه گردشگری تمدن شهر کادوس در راستای تحقق اهداف مذکور و به منظور ایجاد موقعیتی مناسب برای ارتقاء سطح علمی افراد جامعه، به برگزاری دوره‌های آموزشی همت گمارده است. عمده فعالیت‌های این مشاور در این حوزه عبارتند از برگزاری دوره‌های آموزشی، تهیه و تدوین بسته‌های آموزشی و شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای آموزشی مربوط به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

 درباره دستاوردهای شرکت توضیح دهید.

شرکت بین‌المللی توسعه گردشگری تمدن شهر کادوس افتخار می‌کند که با دانش تخصصی بالا، سرمایه‌های انسانی با انگیزه، خلاق، متخصص و مسئولیت‌پذیر، کسب و کار خود را به طور مستمر بهبود داده است و تمام فرایندهای خود را در جهت جلب رضایت ذی‌نفعان و ارتقاء فرهنگ درست سرمایه‌گذاری توسعه می‌دهد. اکنون شرکت بین‌المللی توسعه تمدن شهر کادوس، عضویت رسمی انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و نظارت طرح‌ها، دریافت گواهینامه‌های کیفیت، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در نوار ساحلی گیلان، مرمت و احیا و راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی تاریخی، ایجاد اولین مرکز تخصصی مشاوره اجرای بوم‌گردی در ایران و شناسایی و برنامه‌ریزی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در تمام نقاط ایران را در پرونده خود دارد.

Share