امام جمعه آستارا:

تا وقتی که متولی تمام بخش‌های اقتصادی دولت باشد، مشکلات مردم حل نخواهد شد

خطیب جمعه آستارا تقویت بخش خصوصی و نقش آن در کمک به شرایط اقتصادی را یک امر لازم دانست و گفت: تا وقتی که متولی تمام بخش های اقتصادی دولت باشد، مشکلات مردم حل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به نقش دولت در سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده های بی بضاعت گفت؛ یکی از علتهای به گناه افتادن اشخاص گاها فقر اقتصادی است و مسئولان در قبال اینگونه مسائل مسئول هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا یکی از علل انحرافات اخلاقی پسران و دختران را دوستان ناباب دانست و عنوان کرد: آشنایی با دوستان ناباب از طریق فضای مجازی باعث انحرافات اخلاقی شده و متاسفانه دوستی های فضای مجازی ناشناخته است.

امام جمعه آستارا همراهی با دوستان آلوده را زمینه آلوده شدن انسان دانست و تصریح کرد: بیشترین قربانی در این قضیه خانم ها هستند و متاسفانه گرفتار شده و گاه منجر به از دست دادن جانشان هم می شود.

وی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به آیین معارفه و تکریم فرماندار شهرستان حمایت همه جانبه خود را برای خدمت رسانی به مردم مداوم دانست و گفت: ما باید برای مردمی که در تمام عرصه‌ها پا به پای انقلاب حضور دارند با تمام وجود خدمت کرده و با هم افزایی به این شهرستان حساس کمک کنیم.

حافظ نیا با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولین در خصوص جنگ اقتصادی گفت: ایشان تمرکز دشمن را در مسائل معیشتی مردم عنوان کردند و ما باید مراقب جریان ها و دست های خطرناک خارجی و گاه داخلی باشیم تا کسی نتواند معیشت مردم را هدف قرار دهد.

وی گرانفروشان و محتکرین را دست های خطرناک داخلی دانست و گفت: کسی که گران فروشی کرده و شخصی که کالاها را احتکار می‌کند درد مردم را نمی فهمد و با پاشیدن نمک به زخم مردم معیشت آنها را هدف قرار می دهد.

امام جمعه آستارا رفتارهای طاغوتی برخی مدیران را شایسته نظام اسلامی ندانست و گفت: امروز ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و باید تلاش مسیر حرکتی مدیران راه امیرالمومنین (ع) باشد، علی (ع) خودش گرسنه می‌ماند ولی مردم را سیر می کرد.

حافظ‌نیا زندگی مقام معظم رهبری را یک درس برای مدیران دانست و گفت: با نگاه به زندگی رهبر معظم انقلاب و ساده زیستی ایشان، مدیران باید این راه را الگو کرده و به فکر مردم باشند.

خطیب جمعه آستارا تقویت بخش خصوصی و نقش آن در کمک به شرایط اقتصادی را یک امر لازم دانست و گفت: تا وقتی که متولی تمام بخش های اقتصادی دولت باشد، مشکلات مردم حل نخواهد شد و گاهی رانت هم ایجاد می‌شود بنابراین امور باید به مردم محول شود.

وی با انتقاد از تخلفات صورت گرفته در مورد تخصیص ارز دولتی و سوء استفاده برخی اشخاص از آن گفت: اگر اقتصاد مقاومتی جدی گرفته می شد به فرموده آقا وضعیت اقتصادی به این صورت نبود، در قضیه فساد همه باید با یک چشم دیده شوند و گاها افراد منسوب به مسئولین اتفاقاً باید بیشتر مورد برخورد قرار گیرند.

حافظ نیا با انتقاد از عدم شفافیت مدیران با مردم گفت: مدیران باید همواره به صورت رو در رو با مردم صحبت کرده و با شفاف سازی، مردم را در تمام امور آگاه کرده و مشارکت دهند.

وی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: این طرح مردم را از انتخابات سرد خواهد کرد و با کاهش حضور به صلاح نبوده و شهرستانهایی همچون آستارا از آن متضرر شده و کلانشهرها بیشترین نفع را از آن خواهند برد.

Share