آیت الله فلاحتی در نشست فصلی ائمه جماعات علوم پزشکی گیلان:

بی‌توجهی پایتخت نسبت به بیمارستان‌های گیلان | نماز را بین دانشجویان نهادینه کنید

نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش ائمه جماعات در ارتقای فرهنگ سازمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت: نماز را بین دانشجویان دانشگاه ها نهادینه کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی در نشست فصلی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: سال آینده انجام عمل جراحی مغز استخوان و پانکراس توسط دانشگاه علوم پزشکی استان نویدبخش است.
وی بر توجه به سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: پایتخت نسبت به بیمارستان های گیلان بی توجه است و این موضوع را آنها نیز اذعان دارند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ارتقای سلامت جامعه از اهداف دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: تمام افراد باید در زمینه کاری خود فعالیت جهادی داشته باشند.

آیت الله فلاحتی به رابطه علم جدید با دین به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: علم همان دین و دین همان علم است اما با توجه به گستردگی دانش در دانشگاه ها و حوزه ها و تخصصصی شدن علم می طلبد از همدیگر تفکیک شوند.
وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در ارتقای فرهنگ سازمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان کرد: نماز را بین دانشجویان دانشگاه ها نهادینه کنید.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خداشناسی در اندیشه فرهیختگان را بیشتر از دیگر آحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: می طلبد نسبت به دانش های مربوط به خود تلاش کنیم.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به بیان نیاز تمام بخش های جامعه در پیام مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دوران طلایی آینده ایران را ترسیم فرمودند و می طلبد این پیام بازخوانی شود.
وی به دو بال حوزه های علمیه و دانشگاه ها در عرصه دانش اشاره کرد و یادآور شد: نیاز است استادان دانشگاه ها با دانشجویان رابطه برقرار کرده و به شبهات آنها پاسخ دهند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه پژوهش رکن نخست و آموزش رکن دوم دانش محسوب می شود، تصریح کرد: کسی می تواند پژوهشگر خوبی باشد که در عرصه آموزش کار کرده باشد.
آیت الله فلاحتی به اجرای طرح تحول سلامت و ارجاع بیمار اشاره کرد و افزود: توجه به پیشگیری مقدم  بر مبارزه است و اگر مردم موازین و اصول سلامت را بدانند دوسوم هزینه بیمارستان ها در زمینه درمان کاسته می شود.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار تغذیه در بخش سلامت، بیان کرد: آگاهی بخشی روحانیون و متخصصان علوم پزشکی در زمینه مذکور موثر است.

انجام عمل پانکراس از سال ۹۸ در گیلان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در نشست مذکور به تدوین برنامه راهبردی این دانشگاه برای ۱۰ سال آینده اشاره کرد و گفت: پیشرو بودن در دانشگاه نسل سوم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
شاهرخ یوسف زاده چابک، کارآمدی در ارائه خدمات و پیشگامی در شاخص های سلامت را از اهداف دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و افزود: ارتقای سلامت جامعه با بهبود سبک زندگی امکانپذیر است.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه نسل سوم باید کارآفرین باشند، تصریح کرد: علم باید بتواند در خدمت تولید ثروت ملی باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به رتبه ۶۴ این دانشگاه در سال ۹۵ در کشور اشاره کرد و یادآور شد: امسال رتبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ۱۳ ارتقا پیدا کرده است.
یوسف زاده چابک با اشاره به ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی در چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان کرد: نقش ائمه جماعات، ارتقای فرهنگ سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
وی به مطرح شدن نظام ارجاع الکترونیک در کشور اشاره کرد و گفت: شبکه اجتماعی سلامت و فرآیند خرید متمرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرایی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام دهمین عمل کبد در این استان خبر داد و اظهار کرد: به زودی عمل پیوند مغز استخوان در گیلان انجام می شود ضمن اینکه از سال آینده عمل پانکراس را در گیلان انجام می دهیم.

Share