در هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

بودجه عمرانی سال آینده شهرداری رشت فاجعه است | کمپینگ عینک تبدیل به مقر اراذل و اوباش شده

محمدحسن علیپور، عضو شورای شهر رشت گفت: فرهنگ در شهر رشت در حال در جا زدن است و یک نمونه کمپینگ عینک است که تبدیل به مقر اراذل و اوباش شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با تشکر از حضور حماسی مردم رشت در ۲۲ بهمن ماه گفت: حضور مردم در زیر باران شدید ستودنی بود و نشان از این بود که مردم هنوز بر آرمان‌های انقلاب وفادار هستند و این راهپیمایی پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان بود.

سید امیرحسن علوی با انتقاد از ترافیک شهر رشت اظهار کرد: برای رسیدن به جلسه شورا تقریبا ۴۵ دقیقه در مسیر بودم که گمانم این شلوغی به علت نزدیکی به ایام عید است.

در ادامه جلسه فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت با گلایه از چاله چوله‌های خیابان‌ها و معابر گفت: امیدوارم در هفته‌های پیش رو جلساتی با حضور معاونین شهرداری و مدیران برای رفع نواقص معابر، خیابان‌ها و روکش آسفالت با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز برگزار شود.

شهرداری رشت دیگر بلیت های رایگان شهر شادی را قبول نکند

اسماعیل حاجی‌پور دیگر عضو شورای شهر رشت در مورد لایحه افزایش قیمت بلیط شهر شادی در سال ۹۸ تأکید کرد: ابتدا می‌خواهم درخواست کنم که دیگر شهرداری بلیتهای رایگان را قبول نکند زیرا این موضوع توهین به دریافت کننده است.

وی با بیان اینکه هزینه برای دو نفر در شهر شادی ۸۰ هزار تومان است گفت: بلیط هایی که به صورت رایگان داده می‌شود برای ساعت و روزهای خاص است و همچنین برخی وسائل در این بلیط ها برای استفاده رایگان است و اگر خانواده‌ای با این بلیط رایگان برود و مواجه شود با وسایلی که در آن نیامده است یک توهین خواهد بود و سبب خجالت زدگی خانواده ها در مقابل فرزندانشان می‌شود.

به گزارش دیارمیرزا، عضو شوای اسلامی رشت گفت: مخالف کمک به سرمایه‌گذار نیستم اما این کمک نباید از جیب مردم انجام شود.

بهراد ذاکری دیگر عضو شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد مردم فقیر هستند و تنها تفریحاتشان استفاده از چنین مکانهایی است بهتر است که درصد افزایش بلیت را بالا نبریم و به صورت معقولانه در وسایل افزایش داشته باشیم.

در ادامه با افزایش ۲۰ درصد بلیط های شهر شادی در سال ۹۸ موافقت شد.

بودجه عمرانی سال آینده شهرداری رشت بسیار فاجعه است

در ادامه طرح الزام شهرداری رشت به ساماندهی مراکز فرهنگی و فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و سرای محله مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دیارمیرزا، محمدحسین عاقلمنش، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: نظر کمیسیون فرهنگی در خصوص این طرح این است که شهرداری رشت در اسرع وقت می‌بایست نحوه اداره از مکان‌های فرهنگی را به صورت لایحه به شورا ابلاغ کند.

وی ادامه داد: واگذاری مدیریت کانون‌های فرهنگی و مراکز فرهنگی تا زمانی که لایحه از سوی شهرداری به شورا ارایه نشود، ممنوع خواهد بود.

بهراد ذاکری در ادامه به شفاف سازی مالی در شهرداری گفت: در بحث پروژه‌ها نیازمند افرادی هستیم که مورد اطمینان شورا باشند و برای شفاف سازی، میزان بدهی شهرداری را به درستی اعلام کنند.

وی ادامه داد: کسانی که از شهرداری طلب واقعی دارند باید شناخته شود و پرداخت گردد و امیدوارم که با انتخاب شهردار، شهرداری بتواند حساب های مالی گذشته خود را صفر کند.

ذاکری افزود: بودجه عمرانی سال آینده شهرداری رشت بسیار فاجعه است.

فرهنگ در شهر رشت در حال در جا زدن است | کمپینگ عینک به مقر اراذل و اوباش تبدیل شده است

محمدحسن علیپور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: فرهنگ در شهر رشت در حال در جا زدن است و یک نمونه کمپینگ عینک است که تبدیل به مقر اراذل و اوباش شده است و متاسفانه فرهنگ‌های ما توسط انسان‌هایی که فرهنگ نمی‌داند به تاراج میرود.

وی در مورد رصدخانه عینک گفت: این رصدخانه به هیچ وجه برای کارهای فرهنگی استفاده نمی‌شود، نظارت در آن مکان وجود ندارد و ایده‌های آن عملیاتی نمی‌شود.

به گزارش دیارمیرزا، در پایان طرح کمیسیون فرهنگی مربوط به تعیین تکلیف مراکز فرهنگی از سوی شهرداری ازسوی شورا موافقت شد.

ایراد فرمانداری رشت به مصوبه پرداخت هدیه به داماش

در ادامه جلسه علوی در مورد هدیه شورا به تیم داماش گفت: فرمانداری شهرستان رشت نسبت به مصوبه پرداخت هدیه به داماش ایراد گرفته مبنی بر اینکه هرگونه اهدای پاداش از محل اعتبارات مورد تعرفه پیش بینی شده در بودجه مصوب شهرداری باید در قالب دستور العمل  باشد.

وی افزود: لایحه پیشنهادی شهرداری در قالب جدید و مشخص شدن تامین آن از کد مورد نظر در بودجه برای پرداخت پاداش به این تیم به فرمانداری اعلام خواهد شد.

Share