مجتبی ذوالنوری: مجلس باید به مردم پاسخگو باشد

به طرح استیضاح رئیس‌جمهور افتخار می‌کنم | هیچ جوابی برای سفره خالی مردم نداریم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:‌آقای کواکبیان گفته است ما رشیدتر از آن هستیم که پای استیضاح رئیس‌جمهور را امضا کنیم بنابراین آیا ما که این کار را انجام داده‌ایم غیر رشید هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل فارس، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی تذکری اظهار داشت: آقای مطهری؟ قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس به نمایندگان حق داده است که رئیس‌جمهور را با ذکر دلایل استیضاح کنند.

وی افزود: تعدادی از همکاران به تشخیص رسیدند و با توجه به وضعیت موجود که خود شما هم با آن روبرو هستید به تشخیصی رسیده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد:‌هر کجا می‌رویم متاسفانه هیچ جوابی برای سفره خالی مردم، فساد، آسیب‌های اجتماعی، بیکاری و سایر موارد که دولت می‌تواند در رفع آن موثر باشد، نداریم. مردم واقعا از ما پاسخ می‌خواهند و ما هم جوابی نداریم.

ذوالنوری گفت:‌قانون در این رابطه استیضاح یا سؤال را تعین کرده و ما در این رابطه کاری انجام داده‌ایم. آقای کواکبیان این جمله را گفت که برخی گفته‌اند تعدادی از اصلاح‌طلبان موافق استیضاح رئیس‌جمهور هستند اما باید بگویم هیچ اصلاح طلبی در استیضاح رئیس‌جمهور شرکت نمی‌کند و ما رشیدتر از آن هستیم که این کار را بکنیم.

وی ضمن انتقاد از سخنان کواکبیان بیان کرد: این حرف آقای کواکبیان یعنی کسانی که این کار را انجام دادند (استیضاح رئیس‌جمهور را تهیه کرده‌اند) غیررشید هستند و این توهین‌آمیز است. و آئین‌نامه هم در این رابطه نسبت به تصریح یا کنایه باید پاسخ داده شود.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد:‌اینکه آیا کار ما کار عاقلانه‌ای است یا خیر،‌مردم قضاوت می‌کنند. قانون به ما این حق را داده است. از طرفی مگر ایشان (آقای کواکبیان) سخنگوی اصلاح طلبان است. مگر خبر دارند چند اصلاح طلب با من صحبت کرده و چه گفتند؟ آیا واقعا ایشان تسلط دارد و یا لوح محفوظ خدمت ایشان است و همه مطالب را می‌داند که از تریبون سخن می‌گویند.

ذوالنوری در ادامه عنوان کرد: صحبت ما این است که آقای کواکبیان باید جواب دهد. ما می‌گوییم آنهایی که حمایت کردند و هنوز پای دولت هستند خدا خیرشان دهد و کمک کنند ما هم کمک می‌کنیم اما باید پاسخگو باشند.

وی همچنین گفت:‌بنده نه اسمی از اصلاح طلبان آوردم و نه توهینی دارم. اما صحبت ما این است که اصلاح طلبان هر کدام اختیار خود را دارند. اما سؤالم این است که آقای کواکبیان آیا می‌تواند به ما که این کار را کرده‌ایم، توهین کند یا خدای ناخواسته غیرمستقیم اصلاح طلبی این کار را کرده است به آنها توهین کند.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه تصریح کرد:‌ بنده که استیضاح رئیس‌جمهور را طرح کردم بر این کارم افتخار می‌کنم و تا آخر هم می‌ایستم. مردم باید قضاوت کنند. کار ما کار غلطی نیست. مجلس باید به مردم پاسخگو باشد. مردم چگونه باید داد و مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند.

ذوالنوری گفت:‌ امروز اگر ما ساکت باشیم  تکلیف خانواده‌هایی که متلاشی می‌شود چیست؟

Share