معاون وزیر راه و شهرسازی:

بندر چمخاله در کنار بندر انزلی می‌تواند باعث رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال شود

عملیات ساخت بندر مسافری- دریایی چمخاله با حضور دکتر مصطفی سالاری و مهندس محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد اضافه شدن ظرفیت تجاری-گردشگری جدیدی در بنادر کشور هستیم اظهار کرد: امروز به توسعه بیشتر ارتباط دریا و ساحل‌نشینان نیاز داریم و باید از مواهب دریا بیش از پیش بهره مند شویم و در این بین ساحل چمخاله یکی از زیرساخت‌های مهم به شمار می آید.

وی گفت: ظرفیت و توان کشور برای استفاده از طرح‌های دریا مطلوب است و در راستای استفاده بهینه از این بستر باید تعاملات خود را با تجار و بازرگانان کشورهای ساحلی گسترش دهیم.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت های گردشگری بندر چمخاله بیان کرد: به دنبال این هستیم که کارهای روبنایی را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم و از ظرفیت کشتی‌سازان نیز برای حضور در بندر چمخاله استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر فعالیت های زیربنایی این بندر را انجام می‌دهد افزود: بندر چمخاله در کنار بندر انزلی می‌تواند باعث رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موج ترافیک‌های شهری خاطرنشان کرد: می‌توان با ایجاد خط گردشگری آبی شاهد جابجایی مسافران از طریق دریا باشیم که علاوه بر تفریح مسافران، موج‌ ترافیکی از سطح جاده‌ها نیز کاهش می دهد.

Share