رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت خبرداد:

برگزاری ۷۱ برنامه در چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت

حسن پور با بیان اینکه در جشنواره امسال ۷۱ برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، افزود: این برنامه ها با حمایت و پشتبانی اداره کل و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و فرمانداری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در نشست رسانه‌ای جشنواره فرهنگی – هنری فجر با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر امسال به مناسبت تقارن یافتن با ایام فاطمیه در دو بخش برگزار شد.

محمد حسن پور با بیان این مطلب که بخش اول در تاریخ ۱۲ بهمن الی ۲۲ بهمن ماه برگزار شده است، افزود: برنامه های این بخش شامل محفل انس با قرآن با حضور گسترده قران آموزان برگزار شد که در این مراسم از شهدای اهل قلم و هنر نیز تجلیل شد.

وی دیگر برنامه های بخش نخست جشنواره را نشست تخصصی مفاخر رشت که توسط انجمن مفاخر در حوزه تاریخ تحولات ایران برگزار شد، عنوان کرد و افزود: انجمن شعر و داستان امسال بسیار فعال بودند که این انجمن در دو سال گذشته ۶۱ داستان نویس را پرورش دادند.

حسن پور ادامه داد: از سوی مجتمع دیجیتال ارشاد اسلامی نیز ویژه برنامه بازی‌های فکری کودکان و نوجوانان نیز برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان این مطلب که بخش دوم جشنواره هنری و فرهنگی از ۲۴ لغایت دوم اسفندماه برگزار می شود گفت: در بخش دوم ۱۷ گروه موسیقی از آموزشگاههای خصوصی رشت به ترتیب آموزشگاه سپهر، گلشن، نوا، اوج، گیلداد، هزاردستان، زیباکناری، واله، مضراب، فلوت، سحرآمیز، خورشید، معاصر، ایزدپناه، آفرینش، آونگ، دلنوازان، سکوت در این جشنواره حضور دارند که در دو سانس از ساعت سه ونیم تا ۸ و نیم در سالن شهید انصاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش نمایشی این جشنواره در سالن دکتر رحمدل توسط آموشگاه‌های موج نو، هفت، نیک نام، صحنه، آبی و نارنجی هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار میشود و عصرها از ساعت و ۱۶ و نیم تا ۲۰ نمایش خیابانی برگزار خواهند کرد.

حسن پور با بیان اینکه در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عکس نیز برگزار می شود، افزود: نمایشگاه عکسهای انقلاب اسلامی، نمایشگاه گروهی عکس بسیج دانشجویی، ۴۰ عکس و ۴۰ عکاس و نمایشگاه استانی عکس بسیج هنرمندان دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال ۷۱ برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، افزود: این برنامه ها با حمایت و پشتبانی اداره کل و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و فرمانداری برگزار می شود و ۵۰۰ هنر جو و هنرمند حضور دارند.

گفتنی است در پایان این جشنواره از پوستر چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رونمایی شد.

Share