دادستان کل کشور در آستانه‌اشرفیه:

با دید غرب‌گرایانه نمی‌شود در جنگ اقتصادی پیروز شد | فیلتر فضای مجازی به معنای مخالفت با آن نیست

دادستان کل کشور با بیان اینکه با دید غرب‌گرایانه نمی‌شود در جنگ اقتصادی پیروز شد ،‌گفت: متأسفانه در کشور برای مقابله با جنگ اقتصادی تفکر جهادی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدجعفر منتظری عصر امروز در مراسم یادواره ۴۲۶ شهید شهرستان آستانه‌اشرفیه در حرم مطهر شهدا این شهرستان با بیان اینکه ماندگاری انقلاب اسلامی نتیجه خون پاک شهیدان است، اظهار کرد: در طول انقلاب دشمن با ایجاد فتنه و ناامنی سعی در نابودی نظام داشت که شهدا با خون‌های پاک‌ خود از این انقلاب دفاع کرده و اجازه جدایی یک متر از خاک ایران را به دشمنان ندادند.

وی با اشاره به پیام شهدا برای مردم و مسؤولان گفت: شهدا با خون خود به مردم درس ایستادگی وفاداری و مقاومت داده و نشان دادند تنها راه مبارزه و پیروزی در برابر استکبار ایستادگی و مقاومت است که خوشبختانه شاهد انجام این امر در طول انقلاب بوده‌ایم.

دادستان کل کشور بهترین ارمغان شهدا را امنیت و استقلال انقلاب اسلامی دانست و افزود: بزرگ‌ترین آرزوی شهدا این بود که کشور به دست بیگانگان نیفتد و جان خود را برای انجام این کار و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه دادند.

منتظری با اذعان به اینکه برگزاری یادواره شهدا باعث شناخت جوانان با آرمان‌های انقلاب می‌شود، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان اگر بدانند که برای حفظ این انقلاب و استقلال به‌دست‌آمده چه خون‌هایی ریخته شده است بهتر می‌توانند آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) را بشناسند و بهترین راه برای انجام این مهم برگزاری چنین مراسم است.

وی با بیان اینکه خداوند حقیقت عالم را برای مردم گفته است، گفت: خداوند برای شناخت حقیقت توسط ذهن آن را در قالب مثال بیان کرده تا مردم این حقایق را بشناسند.

دادستان کل کشور یکی از نشانه‌های عظمت دنیا را حکمت خداوند عنوان کرد و افزود: خداوند با آفرینش انسان برای او یک هدف مشخص کرده و راه رسیدن به آن هدف را با دادن عقل به مردم نشان داده است تا مردم به‌سوی سعادت برود.

منتظری با اشاره به ویژگی بالای انسان در مقایسه با دیگر موجودات گفت: خداوند با دادن عقل و قدرت تصمیم‌گیری انسان را آزاده گذاشته ولی به آن تکلیف کرده تا بهترین راه برای رسیدن به سعادت انتخاب کند.

وی با اذعان به اینکه پیامبران برای رسیدن انسان به سعادت فرستاده است، بیان کرد: انسان اگر به درجه بالای کمال دست پیدا کند به مقامی می‌رسد که فرشتگان هم نمی‌توانند به آن دست پیدا کند که این مسئله نشان‌دهنده جایگاه ویژه انسان در پیشگاه پروردگار است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بعد از فوت پیامبر اسلام به دست جریانات انحرافی افتاد تصریح کرد: حضرت زهرا (س) وظایف خود در قبال امام زمان خود را به بهترین نحو انجام داد ولی بعد از وفات پیامبر، دشمنان تلاش کردند تا اسلام را به انحراف بکشانند.

منتظری یکی از دلایل همراهی مردم با امام راحل (ره) را قرآنی بودن مسیر انقلاب دانست و گفت: مردم ما ۴۰ سال پیش دعوت امام را لبیک گفته چون می‌دانستند که مسیر امام مسیر پیامبر و قرآن است.

وی با تأکید بر اینکه امام با پشتیبانی مردم در انقلاب به موفقیت رسیده است، افزود: مردم و‌ امام برای رسیدن به هدف و آرمان‌های خود سختی‌های زیادی را متحمل شده که این سختی‌ها تا به امروز ادامه دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه استکبار با پیروزی انقلاب منافع خود را درخطر دید تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی استکبار در اتاق فکر خود به دنبال نابودی نظام بود چون منافع خود را از دست‌رفته می‌دید و برای این کار از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

منتظری مقاومت مردم در ناکام گذاشتن آمریکا را مؤثر دانست و گفت: دشمن وقتی با عوامل خارجی موفق به نابودی نظام نشد جنگ همه‌جانبه نظامی را علیه ملت ایران آغاز کردند ولی مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس با مقاومت خود دشمن را ناکام گذاشتند.

وی با اذعان به برنامه دقیق دشمن برای نفوذ فرهنگی در جامعه بیان کرد: دشمن برای نابودی انقلاب برنامه خود را عوض کرده و دست به آغاز جنگ فرهنگی برای به انحراف کشاندن جوانان زده لذا از مسؤولان می‌خواهم به این امر توجه ویژه کنند.

دادستان کل کشور فضای مجازی را مهم‌ترین ابزار دشمن برای نابودی نظام عنوان کرد و افزود: دشمن می‌داند اگر جوانان را به انحراف و از مسیر تقوا دور کند می‌تواند به هدف خود برسد و برای این کار از ابزار رسانه و فضای مجازی استفاده می‌کند.

منتظری با تأکید بر مدیریت دقیق فضای مجازی توسط مسؤولان گفت: مسؤولان نباید به مردم آدرس غلط دهند زیرا دشمن برای فضای مجازی برنامه زیادی دارد لذا مسؤولان به‌جای متهم کردن باید فضای مجازی را مدیریت کنند.

وی فیلتر فضای مجازی را به معنای مخالفت با آن ندانست و افزود: معنای فیلترینگ جلوگیری از فساد در فضای مجازی است و برای این کار باید به پیام‌رسان‌های داخلی توجه جدی کرد.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه با دید غرب‌‌گرایانه نمی‌شود در جنگ اقتصادی پیروز شد، گفت: متأسفانه در کشور برای مقابله با جنگ اقتصادی تفکر جهادی وجود ندارد زیرا برخی مسؤولان با تفکر غربی درصدد  حل مشکلات هستند.

منتظری با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان به‌درستی استفاده شود افزود: ما در کشور جوانانی داریم که دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و‌ اگر می‌خواهیم مشکلات کشور حل شود باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

Share