وداع تلخ ایران با جام ملت های آسیا؛

با اشتباهات خودمان به ژاپن درجه یک باختیم!

کارلوس کی روش که در مجموع ۸ سال حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران از حیث کسب عنوان و جام هیچ موفقیتی برای فوتبال کشورمان نداشت.

تیم ملی فوتبال کشورمان باز هم از صعود به بازی فینال رقابت های جام ملت های آسیا باز ماند و باز هم در حسرت قهرمانی آسیا ماندیم!

عصر دیروز در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا تیم منظم و درجه یک ژاپن با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایرانی ۳ بر صفر مقابل تیم ما پیروز شد و به بازی فینال رفت.

تیم ملی فوتبال کشورمان که پس از عبور از تیم های درجه ۲ و ۳ آسیا (یمن، ویتنام، عمان و حتی چین) و تساوی مقابل عراق به مرحله نیمه نهایی گام نهاده بود، متاسفانه در برابر تیم حرفه ای ژاپن شکست سختی را پذیرا شد و از دور مسابقات کنار رفت تا فوتبالدوستان ایرانی همچنان در حسرت رسیدن به بازی فینال و قهرمانی جام ملت های آسیا بسوزند!

کارلوس کی روش که در مجموع ۸ سال حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران از حیث کسب عنوان و جام هیچ موفقیتی برای فوتبال کشورمان نداشت و تیم ملی در جام ملت ها هم هرچند با بخت و اقبال بلند و قرعه شانس تا بازی ماقبل فینال هیچ شکستی نپذیرفته و گلی نیز دریافت نکرده بود به یکباره مقابل ژاپن ( قهرمان ۴ دوره جام ملت های آسیا) تنبیه سختی شد و از دور مسابقات کنار رفت؛ او که نگرشش در این مسابقات هر بازی یک فینال بود (حتی مقابل تیم های درجه ۲ و ۳ آسیا!) سرانجام در فینال واقعی مسابقات وا داد و دست هایش را به عنوان تسلیم مقابل سامورایی ها بالا برد.

تیم ملی ایران در این مسابقات هرچند از نظر اعداد، ارقام و آمار موقعیت خوبی تا قبل از بازی ژاپن داشت اما کی روش باید بداند این آمارها به هیچ دردی نمی خورد و حتی کلین شیت های عنوان شده از سوی برخی گزارشگران (واژه دوست داشتنی برخی از آنها) مرهمی بر هیچ زخمی نمی باشد و او نشان داد که مرد روزهای سخت نیست؛ تعویض های اشتباه او پس از دریافت دو گل هم هیچ کمکی نکرد و سومین گل را نیز به راحتی هرچه تمامتر از ژاپن خوردیم تا آنها برای پنجمین بار راهی فینال شوند و آمارهای آسیا را به نام خود رقم بزنند.
متاسفانه حضور ۸ ساله کی روش هیچ دستاوری از نطر کسب مقام برای ما نداشت و البته که ماهیت فوتبال همین است و همه به دنبال نتیجه هستند؛ حال فدراسیون فوتبال که خیلی خوشبین به قهرمانی در آسیا بود باید پاسخگوی این شکست و درد جانسوز اذهان عمومی و جامعه فوتبالی باشد!

کریم خورسندی مژدهی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share