علیرضا زاکانی: امروز نیاز به یک انقلاب داریم

باید انقلاب سوم در جامعه ایجاد شود | طبق اصل ۸ قانون اساسی مردم دارای حق بازخواست هستند

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبری بسیج گفت: دشمنان مکتب امام(ره) سعی می‌کنند خدمات ملموس نظام را کم جلوه دهند و نیازهای کاذب مردم را بزرگ کنند تا اینگونه بین نظام و مردم شکاف ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی بعداز ظهر امروز در مجمع عالی بسیج استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم همه ما در مسیر امام (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ثابت قدم بمانیم.

وی با تاکید براینکه کشور در شرایطی قرار دارد که نیازمند یک تحول فراگیر است و نمی توان با شرایط فعلی این مسیر را ادامه داد، افزود: ما در سال ۵۷ پرونده استبداد را بستیم و در سال ۵۸ نیز لانه جاسوسی را فتح کردیم اما امروز گویا نیاز به یک انقلاب داریم.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبری بسیج عنوان کرد: انقلاب ما یک انقلاب پویا، پرتوان و اساسی است اما پیکره جامعه را بیماری فرا گرفته است و نیاز به بیماری زدایی دارد تا امر مهم جامعه سازی اسلامی محقق شود.

وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی نیازمند ساخت جامعه اسلامی هستیم، گفت: اگر انقلاب سوم در جامعه ایجاد نشود عملا اهداف انقلاب اسلامی نیز محقق نمی‌شود اهدافی مانند استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی و مادی، ظلم ستیزی در جهان و کمک به مستضعفان عالم که انقلاب اسلامی به عنوان آرمان‌های اصلی خود در عالم اعلام کرده است.

زاکانی بیان کرد: با انقلاب سال ۵۷ ما به استقلال سیاسی دست یافتیم اما هنوز استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم چرا که امروز ما به دلیل وابستگی های خود در این عرصه ها تحت فشار قرار گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: اگر اقتصاد ما امروز ضربه پذیر است برای این است که مقاومتی نیست، این اقتصاد به فرموده رهبر انقلاب باید مردمی باشد تا آسیب نبیند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: مردم علاوه بر حق مالکیت بر اموال مشروع، حق نظارت دارند یعنی باید فضای کشور شیشه‌ای شود تا مردم بتوانند بر کارها نظارت کنند.

وی ابراز کرد: طبق اصل ۸ قانون اساسی مردم دارای حق بازخواست هستند و برای اینکه از حق خود برخوردار شوند باید این حق تبدیل به قدرت شود.

زاکانی با تاکید براینکه نظام اسلامی مسیر رشد و تعالی را باید به گونه‌ای بپیماید که مردم در حد اعلا به حقوق خو دست یابند، ابراز کرد: در این صورت است که جامعه اسلامی محقق می شود، جامعه‌ای که مردم سالار و آقای آن هستند.

زاکانی عنوان کرد: امام (ره) فرمودند به من بگویید خادم مردم، رهبری نیز همین فرمایشات را دارند، با این اوصاف دیگر جایی برای آقایی مسئولان نمی ماند.

وی با اشاره به اینکه اگر در جامعه اسلامی مسئولیت جنبه الهی نداشته باشد آن مسئول بدبخت تربن فرد جامعه است گفت: وقتی فردی مسئول می شود باید از همه چیز خود بگذرد و در برابر همه کارها پاسخگو باشد.

نماینده سابق مجلس گفت: بزرگترین آفت جامعه ما سه ضلعی پرستش قدرت، ثروت نامشروع و بیگانه است، مافیایی که ۴۰سال است کشور با آن مشکل دارد.

وی مطرح کرد: چند وقتی است برخی افراد از وجود یک دولت پنهان دم می زنند و می‌گویند که این دولت نمی‌گذارد ما کار انجام دهیم در حالیکه ساختار پنهان پرستش قدرت، ثروت نامشروع و دشمن است که نمی‌گذارد کارها در کشور پیش رود.

زاکانی با تاکید براینکه اگر می خواهیم این سه ضلعی نابود شود باید مردم را به میدان بیاوریم، گفت: همانگونه که مسئولان در برابر مردم وظیفه دارند مردم نیز به فرموده حضرت امیر در برابر حکومت اسلامی مسئول هستند.

وی با تشریح ویژگی های مکتب امام (ره) که بر اساس نگاه اجتهادی امام و رهبری شکل گرفته است ابراز کرد: در برابر مکتب امام (ره) مخالفان دین اسلام و رقبای این مکتب که مکتب امام را قبول دارند اما به آن پایبند نیستند، قرار دارد.

زاکانی با اعلام اینکه عدم پایبندی به مکتب امام، نگاه حداقلی به دین، عدم توجه به ولایت مطلقه فقیه، عدم توجه به مردم سالاری دینی و نگاه از بالا به مردم در برخی مسئولان دیده می شود، افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون هرگاه ما مطابق امر الهی پیش رفتیم موفق بودیم.

وی با اشاره به اینکه عزتمندی ایران و مردم در گرو عمل به اسلام است، مطرح کرد: انقلاب اسلامی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود.

وی با تشریح مزیت‌های انحصاری، ویژه و نسبی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ما در جنگ با مزیت‌های انحصاری خود جنگیدیم و به پیروزی رسیدم وگرنه از نظر نظامی امکاناتی نداشتیم که بخواهیم با آنها در برابر دشمنان بایستیم.

زاکانی با بیان اینکه باید در کارها محور را خدمات و نیازها قرار دهیم تا مردم خدمات ملموس و واقعی دریافت کنند، اظهار داشت: دشمنان مکتب امام سعی می‌کنند خدمات ملموس نظام را کم جلوه دهند و نیازهای کاذب مردم را بزرگ کنند تا اینگونه بین نظام و مردم شکاف ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در این مسیر ما نیاز به خود سازی داریم، ابراز کرد: تفکر غربی، خواب آلودگی و سطحی شدن انقلابیون، عدم رشد مناسب بصیرت در جامعه، دنیا طلبی و مقام پرستی گریبان کشور را گرفته است و سبب کاهش خدمت رسانی به مردم در مسئولان شده است.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: باید ماتریس انحطاط در کشور شکسته شود و ادامه نیابد که برای تحقق این موضوع مهم نیز لازم است انقلابیون از خواب آلودگی و سطحی شدن خارج شوند و برای انجام کارها کمر همت ببندند.

Share