علوی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه رشت

بابت قصور در ارائه خدمات از مردم عذرخواهی می‌کنیم | لکه گیری آسفالت معابر تا پایان سال

علوی گفت: مدیریت شهری اکنون از منابع محلی که تامین کننده آن خود مردم هستند، شهر را اداره می کند و برای انجام پروژه های بزرگ نیازمند جذب منابع ملی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  روز جمعه ۲۶ بهمن ماه رییس شورای اسلامی شهر رشت در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای رشت با اشاره به فرازهایی از بیانیه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در متن بیانیه اشاره معظم له به سبک مدیریت جهانی میباشد و مختص به انسان های متفکر است. تاکید ایشان به لزوم در نظر گرفتن روحیه جهادی در برنامه های مدیریتی و رویکردهای یک مدیر حاکی از اهمیت و لزوم وجود این نگاه در بین مدیران خدوم انقلاب اسلامی است.
وی افزود: یقینا مشخصه های مدیریت جهادی، مدیریت علمی، پژوهش محور و برنامه محور است. لیکن سر فصل اساسی در موجودیت مدیریت جهادی نزدیک بودن به آحاد مردم و توجه به نیاز ها و درد دل ها و ایده های مبتنی بر نیازهای مردم است. در این دکترین جامع به طور حتم مشورت با مردم رکن اصلی تصمیم گیری ها محسوب میگردد و باید به آن توجه ویژه شود. لذا باید تلاش شود تا این الگوی مدیریتی در ایران اسلامی بیش از گذشته رواج یابد و موفقیت ها و دستاوردهایی که تاکنون در هر نقطه از کشور به واسطه بکارگیری این سبک مدیریتی به دست آمده، جهت الگو برداری تعریف و تشریح گردد.

سید امیر حسین علوی افزود: در نظامی الهی همچون جمهوری اسلامی قطعا مهمترین حوزه مدیریت مد نظر نظام توجه به معنویت و اشاعه اخلاق اسلامی در کنار جاری ساختن شرع دین مبین است و مدیران حوزه فرهنگ و معارف باید به عنوان مبلغین و پیام داران این عرصه بیش از سایرین منویات مقام معظم رهبری را جامه عمل پوشانده و با توجه و التزام عملی به آن فرهنگساز جامعه اسلامی باشند، چرا که با توجه به تاکیدات مکرر معظم له نسل جوان اگر می خواهد پرچم دار نظام و میراث دار انقلاب باشد می بایست مدیریت جهادی را با ویژگی های خاص خود سرلوحه قرار دهد.

رییس شورا ادامه داد: خروجی مدیریت جهادی با حفظ و تقویت مؤلفه های حقیقی آن قطعا باید یک اقتصاد بالنده، بدون واسطه و اقتصادی درون گرا برای حل مشکلات مردم باشد.

وی در خصوص عملکرد شورای شهر افزود: ما در شورای اسلامی شهر رشت سعی کردیم تا با وجود تمامی مشکلات خدماتی کیفی به شهروندان ارائه دهیم و تصمیمات اتخاذ شده همواره با توجه به ساختار و اساس نامه شورا طبق آرا اکثریت بوده و در طول مسیر همواره تلاش شده است ارتباط شورا با شهروندان یک ارتباط موثر در حوزه های گوناگون و مسائل و دغدغه های اقشار مختلف باشد.

علوی ابراز داشت: در شورای پنجم برای اولین بار برای اقشار مختلف جامعه برنامه مدون خدمت تهیه شده است و قرار است خدمات کوچک مورد نیاز مرتبط با مدیریت شهری در یک ساختار کارشناسی شده ارائه گردد. اجرای طرح میز خدمت بعد از گذشت بیش از یک سال در مساجد مختلف سطح شهر، امروز هم در مصلی برگزار شد، یکی از برنامه های هدفمند مذکور می باشد. رسالت مدیریت شهری و منتخبین مردم در شورای شهر پرداختن به مشکلات مردم در برنامه های کوتاه مدت و استفاده از نظرات و مشارکت مردمی برای برنامه های بلند مدت است.

رییس شورای شهر در ادامه افزود: در سال ۹۸ با سیاست گذاری جذب منابع ملی و سرمایه گذار بخش خصوصی شاهد از سرگیری پروژه های عمرانی و باز گشایی دو خیابان امام علی (ع) و رجایی به معلم خواهیم بود که در دو محدوده باعث تقلیل تراکم ترافیک خواهند شد و عبور و مرور را برای شهروندان تسهیل خواهند کرد و در کنار آن پرداختن به ارائه خدمات و انجام وظایف روزانه با نهایت توان صورت خواهد گرفت.

وی لکه گیری بخش قابل توجه ای از آسفالت معابر در ماه جاری و همچنین بازگشایی شهر بازی رشت که مدت هاست، تعطیل می باشد را تا قبل از شروع تابستان سال آینده جزو برنامه های شورای شهر اعلام کرد و از توجه نمایندگان و تمرکز بودجه سال آینده به نقاط کم برخوردار خبرداد.

وی ادامه داد: ما در شهر رشت از لحاظ زیر ساخت بسیار ضعیف هستیم و برای رفع مشکلات زیر ساختی موجود در شهر رشت نیازمند جذب اعتبارات ملی می باشیم. مدیریت شهری اکنون از منابع محلی که تامین کننده آن خود مردم هستند، شهر را اداره می کند و برای انجام پروژه های بزرگ نیازمند جذب منابع ملی هستیم که تحقق این مهم نیازمند پیگیری مدیران ارشد دولتی و نمایندگان محترم مجلس می‌باشد.

علوی با اشاره به معضل آلودگی رودخانه های رشت ابراز داشت: لایروبی رودخانه ها هر ساله توسط شهرداری انجام میشود و حذف نخاله ها و مواد زائد در عملیات تنظیف صورت می گیرد. لیکن حذف آلاینده ها و رفع بوی بد رودخانه ها با لایروبی حل نخواهد شد و بر اساس برآورد اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت هزینه این کار رقمی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان می باشد که انجام آن فقط با جذب منابع ملی و نگاهی ویژه در سطح ملی صورت خواهد گرفت که البته با حل مشکل مذکور رودخانه های شهری ما از معضلی قدیمی به فرصتی طلایی تبدیل خواهند شد و سرمایه گذارانی هستند تا با مناسب سازی جداره ها جهت جذب گردشگر و استفاده عموم مردم را از نعمت رودخانه ها شهر را از لحاظ اقتصادی بهره مند سازند.

علوی در پایان، بابت قصور در ارائه خدمات از مردم عذرخواهی کرد.

Share