هلال احمر یک «جمعیت» است و نه «سازمان»

اولین واکنش به شایعه برکناری رئیس جمعیت هلال احمر

در پی انتشار خبری مبنی بر احتمال برکناری رئیس جمعیت هلال احمر، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر این خبر را جعلی و ساخته ذهن افرادی با مقاصد سیاسی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل رمضانی در گفتگو با خبرآنلاین و در پاسخ به صحت این خبر، گفت:«چنین خبری در فضای رسانه ای وجود ندارد.تنها یک سایت خبری که از مدتی قبل و با اهداف سیاسی اخبار کذب و مغرضانه علیه جمعیت هلال احمر منتشر می کند، این خبر را درج کرده که کذب محض است و البته ما هم در این زمینه اقدام قانونی خواهیم کرد.»

رمضانی با تاکید بر وجهه و اعتبار مردمی جمعیت هلال احمر در میان مردم،توضیح داد:«از حدود ۲ ماه قبل و زمانی که جابجایی برخی مدیران در هلال احمر اتفاق افتاد، یک جریان رسانه ای سعی کرد با یارگیری علیه جمعیت هلال احمر جوسازی کند که البته انتشار محدود اخبار آنها و عدم همراهی رسانه های دیگر نشان از عدم استقبال افکار عمومی از این بازی رسانه ای داشت. با این حال به کسانی که قصد انتقام جویی شخصی از طرف خود یا دیگران دارند و یا می خواهند از زاویه و خواستگاه سیاسی شان علیه دولت اقدامی بکنند یادآوری می کنم، هلال احمر عرصه مناسبی برای این اقدامات نیست. مخدوش کردن چهره و اعتبار نهادی که بی هیچ مرزی به همه مردم این سرزمین و در سخت ترین شرایط بحرانی خدمت رسانی می کند، خیانت به مردم است و به سود هیچ کسی حتی همین افراد هم نیست.»

رمضانی در پاسخ به پرسشی درباره پیگیری حقوقی این موضوع گفت:«اصولا جمعیت هلال احمر در دوره جدید قصد شکایت از رسانه و افتادن در دام پاسخ گویی به شایعات بی اساس را ندارد. مشخصا در مورد حواشی اخیر با قصد حفظ آرامش و پرهیز از تنش آفرینی، برخی اطلاعات و مستندات درمورد جریان های مشخصی که به دنبال جنجال آفرینی سیاسی هستند را هم منتشر نکرده و نمی کند، اما در مواردی خاص چاره ای جز پیگیری حقوقی و قضایی موضوع باقی نمی ماند.پاسخ نشر اکاذیب همیشه سکوت نیست و گاهی باید در این زمینه اقدام جدی تری انجام داد.البته تشخیص کذب بودن خبری که در یک سایت خبری منتشر شده کار دشواری نیست، چه اینکه خبرساز این خبر حتی نمی داند هلال احمر یک «جمعیت» است و نه «سازمان».

وی خاطرنشان ساخت: هلال احمر یک نهاد مردمی و مبتنی بر خدمات داوطلبانه است و قطعا مثل هر نهاد و سازمان دیگری بدون عیب و نقص هم نیست. از انتقادات سازنده و پیشنهادات رسانه ها استقبال می کنیم اما شایعه سازی پیرامون فعالیت های این نهاد در نهایت ضررش به آحاد جامعه خواهد رسید.

Share