آیت‌الله فلاحتی در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در مهدیه رشت:

انقلاب کردیم کاخ‌ها تبدیل به موزه شود نه اینکه برخی در آن تشکیل جلسه دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پیمان شکنی خواص و پیروی نکردن از پیامبر خدا(ص) و همچنین تغییر باورها و اعتقادات از عوامل استحاله جامعه اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه(س) در مهدیه رشت با اشاره به استحاله جامعه اسلامی از نگاه این بانوی گرامی اسلام اظهار کرد: بررسی رخدادهای جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) می‌تواند پاسخگوی مشکلات جامعه امروز ما باشد.
وی، اطاعت نکردن از رهبر الهی و ظهور و بروز نفاق در جامعه را از جمله عوامل استحاله جامعه اسلامی پس از رحلت رسول اکرم(ص) از نگاه فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: پیمان شکنی خواص و پیروی نکردن از پیامبر خدا(ص) سومین عامل استحاله جامعه اسلامی محسوب می‌شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه پیامبر خدا(ص) در غدیر علی(ع) را به عنوان امام و جانشین جامعه اسلامی پس از خود معرفی کرد، خاطرنشان کرد: عده‌ای پیرو امام علی(ع) بودند و ولایت را پذیرفتند اما عده‌ای دیگر مانند ابوسفیان در دل اعتقادی نداشتند و عهدشکنی کردند.
آیت‌الله فلاحتی، خطبه فاطمه(س) را راهگشای جامعه اسلامی خواند و بیان کرد: تغییر در باورها و اعتقادات چهارمین عامل استحاله جامعه اسلامی از درون از نگاه فاطمه(س) است.
وی، نقض عهد و تغییر باورها را سبب استحاله جامعه اسلامی از درون عنوان کرد و گفت: جریان ها و حوادثی که می‌تواند برای ما الگو باشد در جامعه بسیار است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸، خاطرنشان کرد: امام(ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم ملت ایران نامیدند اما اکنون عده‌ای از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی به دلیل جناح بازی سیاسی می‌گویند اشتباه کردیم و این همان تغییر باورها است.
آیت‌الله فلاحتی شاکله انقلاب اسلامی را قرآن، اسلام و رهبری ذکر کرد و یادآور شد: انقلاب در مسیری که امام(ره) هدف‌گذاری کرده در حال حرکت است.
وی با بیان اینکه روح انقلابی‌گری و مطالبه‌گری نسل امروز به مراتب بیشتر از دهه نخست و دوم انقلاب است، اظهار کرد: انقلاب شد تا روحانیت بگوید خدمتگزار ملت هستیم ضمن اینکه آزادی در چارچوب دین خدا از دلایل وقوع انقلاب اسلامی است.
امام جمعه رشت افزود: انقلاب شد تا مردم مشاهده نکنند عده‌ای که در راس حاکمیت قرار دارند در کاخ بنشینند زیرا انقلاب کردیم کاخ‌ها تبدیل به موزه شود نه اینکه برخی در آن تشکیل جلسه دهند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه انقلاب شد تا مردم مسئولان خود را همسان با طبقات متوسط جامعه ببینند، تصریح کرد: انقلاب شد برای اینکه همه مجاهدانه در مسیر تعالی جامعه اسلامی قرار گیرند.
وی در پایان یادآور شد: مردم کسانی را در اداره جامعه می‌پذیرند که در هیچ بخشی خیانت نکرده و مجاهدانه به ملت خدمت کنند.

Share