جعفرزاده ایمن آبادی در نطق میان دستور: بودجه سال ۱۳۹۸ بسان کتاب آرزوهاست

انتقال آب دریای خزر امکان پذیر نیست | مردم استان گیلان از روحانی طلبکار هستند

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با بررسی بودجه سال ۱۳۹۸ می توان دریافت که اشکالات اساسی در بودجه سال آینده وجود دارد و باید این اشکالات برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست علنی امروز دوشنه (۱ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: به آمریکا توصیه می کنم هرچه سریعتر خبرنگار پرس تی وی را آزاد کرده؛ چراکه این بازداشت غیرقانونی، لطمه شدیدی به آبرو و حیثیت آمریکایی ها که ژست ظاهری دموکراسی داشتند، وارد کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  افزود: از مسئولان امر و روسای ۳ قوا و شورای امنیت ملی تقاضا می شود، بیش از پیشرفت، کشور را معطل اروپایی ها نکنند؛ زیرا اتحادیه اروپا در حال وقت کشی است. دول غرب واروپا بدانند که صبر ایرانیان درحال لبریزشدن است و در صورت تعلل بیشتر قطعا به اقدامات صلح آمیز انرژی هسته ای بازخواهیم گشت.

وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی و تصویب بودجه است؛ لحاظ فروش ۱میلیون و نیم بشکه نفت درروز در سال ۱۳۹۸ اشتباه و غیر ممکن است و اصرار بر فروش نفت در چیست؟ چه اشکالی داشت که میزان فروش را به زیریک میلیون در روز رساندیم؟ چه زمانی کاهش وابستگی به نفت قرار است که اتفاق بیافتد؟ درحالیکه بودجه نفتی عامل بدبختی و فقر کشور است.

وی بین کرد: ایثارگران، فرهنگیان، بازنشستگان، کشاورزان، کارگران، محرومیان و جوانان در این بودجه فراموش شده اند؛ کمیسیون تلفیق هم از لحاظ قانونی اجازه دخالت تغییر کل ندارد.

برای بیکاری جوانان فکری شود

عضوکمیسیون برنامه ،بودجه  ومحاسبات مجلس اظهار کرد: از آقای دکتر روحانی انتظار اصلاح ساختاری کشور و بودجه را داشتیم که اتفاق خاصی در بودجه مشاهده نمی شود؛ زیرا حامل های انرژی اصلاح نشد و هدفمندی یارانه ها همان پول پاشی سابق است در حالیکه تورم رشد صعودی داشته و سفره های مردم در حال خالی شدن است. بیکاری جوانان عرصه را برای آنها تنگ کرده وبیکاری جوانان عامل غصه خوردن خانواده ها شده است که متاسفانه هیچ تدبیری در بودجه دیده نمی شود

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: کتاب بودجه سال ۱۳۹۸ ، کتاب آرزوها است و تبدیل به کتاب تعبیر خواب شده است وبه واقعیت نخواهد پیوست؛ زیرا اشکال آنجایی است که برای درآمدهایی که هرگز تحقق نخواهد پیوست، هزینه پیش بینی شده و این کشور را دچار مشکل می کند.

مطالبات بازنشستگان و خانواده شهدا پرداخت شود

نماینده مردم رشت در مجلس دهم افزود: از رییس جمهور درخواست می شود که مطالبات بازنشستگان، مطالبات خانواده های معظم شهدا را پرداخت کند؛ زیرا سزاوار نیست که مردم ۳۰ سال صادقانه خدمت کنند و ۳۰ سال هم به دنبال مطالبات خود بروند.

وی ادامه داد: از رییس جمهور تقاضا می شود که توجه ویژه ای به استان گیلان داشته باشد؛ زیرا مردم استان گیلان از ایشان طلبکار هستند و به دلیل رای بالایی که مردم این استان به رییس جمهور داده است، ایشان به استان گیلان بدهکار هستند.

انتقال آب دریای خزر امکان پذیر نیست

عضوکمیسیون برنامه ،بودجه  ومحاسبات مجلس  بیان کرد: از دولت محترم تقاضا می شود که که از انتقال آب دریای خزر منصرف شود؛ زیرا مردم شمال کشور اجازه چنین کاری را ایشان نخواهند داد و هم چنین باید برای اقتصادی کردن کاشت برنج فکری صورت گیرد؛ چراکه متاسفانه خرید تضمینی برنج رها شده است و باید دلیل آن مشخص شود.

وی افزود: از دولت محترم تقاضا می شود اعتباری برای نوسازی کارخانجات شالیکوبی در نظر بگیرد و کشاورزی برنج را از حالت سنتی خارج و ماشین آلات صنعتی را به صورت ارزان در اختیار کشاورزان قرار دهد.

جعفر زاده ایمن آبادی تصریح کرد: از دولت محترم تقاضا می شود کشاورزان را بیمه مناسب کند زیرا آنها تکیه گاه ندارند وحاصل رنجشان به روی دست هایشان مانده است.

لزوم تامین آب شرب برای روستاهای استان گیلان

وی ادامه داد: حدود ۳۰۰ روستا در شهرستان رشت وجود دارد که حتی یک روستا آب شرب ندارد. استانی که هزار و ۲۰۰ میلیمتر سالیانه بارندگی دارد، تشنه است؛ زیرا مردم آب شرب ندارند، کشاورزان آب برای کشاورزی ندارند و آب شیرین خدادادی را به دریای خزر می ریزند.

عضوکمیسیون برنامه ،بودجه  ومحاسبات مجلس افزود: بعد از ۴۰ سال دفن زباله در استان های شمالی علی الخصوص شهرستان رشت در منطقه سراوان همانند چند صد سال گذشته انجام می شود؛ یعنی زباله ها را دپو می کنند، احشام و حیوانات موذی و بوی بد زباله و شیرابه حاصله از این زباله ها، طبیعت زیبای گیلان را بهم ریخته است و دولت رسماهیچ کار مثبتی انجام نمی دهند.

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: بیکاری جوانان تحصیل کرده به مرحله بحرانی رسیده و نصیحتی نمی پذیرند و صبرشان نیز تمام شده است؛ زیرا افق مثبتی در آینده خود نمی بینند که دولت باید اقدام ویژه ای انجام دهد.

خودروسازان، اعتماد عمومی مردم به حاکمیت را کاهش دادند

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: اعتماد مردم از حاکمیت سلب شده و بشدت ضعیف شده است، قول و قرار ما هیچگونه اعتباری ندارد. مگر می شود مردم برای خودرو ثبت نام کنند و پول را واریز کرده و بعد خودروسازان در تحویل خودروتاخیر داشته باشند و در هنگام تحویل افزایش مبلغ نیز صورت گیرد؟ اگر زورتان به خودرو سازان نمی رسد، اجازه دهید که مردم تکلیف خود را با آنها مشخص کرده و اجازه واردات خودرو را بدهید.

وی افزود: اوضاع خدمت رسانی در بیمارستان های دولتی وخیم است. مردم سرگردان هستند؛ زیرا هیچگونه رسیدگی مطلوبی به بیماران انجام نمی شود، چاه ویلی که در بهداشت و درمان درست شده است، تمام بودجه کشور را در کنار پول پاشی هدفمند کشور می بلعد و اتفاقا موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده  است که باید در طرح سلامت بازنگری صورت گیرد و اشکالات اساسی آن برطرف شود.

یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی یا کارت الکترونیکی اعتباری پرداخت شود

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه باید گفت که ۱۴ میلیارد دلار اعتبار برای کالای یارانه ای هیچ وقت کالای ارزان را بدست مردم نمی رساند و فقط جیب مافیای واردکنندگان کالا را پر می کند، گفت: یارانه در انتها با کالابرگ الکترونیکی یا کارت الکترونیکی اعتباری به مصرف کننده واقعی داده شود.

وی با تاکیدبر اینکه باید مشکل جاده ای استان گیلان را برطرف کرده و راه آهن رشت به انزلی وصل شود، خاطرنشان کرد: از ملت ایران برای حضور گسترده در مراسمات گرامیداشت دهه فجر و پیروزی چهل سالگی انقلاب اسلامی و علی الخصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری دعوت می کنم و به کوری چشم دشمنان، آمریکای خبیث وصهیونیست های ملعون چهل سال ازپیروزی انقلاب گذشته و در صورت وفاق و همدلی این انقلاب به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید./

Share