دونالد ترامپ:

امکان مداخله نظامی در ونزوئلا وجود دارد | حضور آمریکا در عراق برای زیر نظر گرفتن ایران مهم است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید حضور آمریکا در عراق از این جهت مهم است که بتواند ایران را از نزدیک زیر نظر داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یورونیوز، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در برنامه «رو در رو با ملت» در شبکه سی‌بی‌اس که قرار است روز یکشنبه ۱۴ بهمن پخش شود، ضمن یادآوری «پول هنگفتی» که تاکنون برای یکی از پایگاه‌های نظامی کشورش در عراق خرج کرده گفته است: «در عین حال می‌توانیم آن را نگه داریم. یکی از دلایلی که من می‌خواهم آن را نگه دارم این است که می‌خواهم کمی ایران را زیر نظر داشته باشم زیرا ایران یک مشکل واقعی است.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد در صورت لزوم از این پایگاه برای حمله به ایران استفاده کند، گفت: «نه، می‌خواهم ایران را زیر نظر داشته باشم.»

آقای ترامپ سپس افزود: «چیزی که من می‌خواهم آن است که بتوانم زیر نظر داشته باشم. ما یک پایگاه نظامی پرهزینه و باورنکردنی در داریم که در عراق ساخته شده است. موقعیت آن برای زیر نظر گرفتن نقاط مختلف آشوب‌زده در خاورمیانه عالی است و نگه‌داشتنش بهتر از برچیدنش است.»

ترامپ همچنین از طرح خروج نیروهایش از سوریه دفاع کرده اما اطلاعاتی در مورد تقویم خروج این نیروها نداده است.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از گفتگوی خود اعلام کرده در نظر دارد بخش کوچکی از نیروهای «اطلاعاتی» ارتش آمریکا را نیز در خاک افغانستان نگه دارد.

او همچنین در این مصاحبه از اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا با هدف سرنگونی رژیم نیکلاس مادورو، به عنوان یک گزینه صحبت کرده است. آقای ترامپ گفته درخواست ملاقات نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را نیز رد کرده است.

Share