معاون رئیس جمهور: توسعه فقط راه آهن و بزرگراه نیست

امسال ۲ هزار میلیارد تومان در بخش زیربنایی گیلان هزینه شد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان فقط برای زیربناهای گیلان هزینه شد، عنوان کرد: طی هفته های آینده با حضور رئیس جمهور پروژه بین المللی راه آهن گیلان نیز به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت در مراسم بهره برداری از سد پهلوان بست لنگرود، بزرگترین سد لاستیکی کشور، با بیان اینکه امروز در جنگ نابرابر اقتصادی به سر می بریم، اظهار کرد: جنگ اقتصادی به مراتب سخت تر است لذا از همه کسانی که دولت را در این جنگ همراهی می کنند، سپاسگزاریم.

وی افزود: همزمان با افتتاح سد پهلوان بست عملیات اجرایی دومین سد لاستیکی لنگرود نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توجه دولت نسبت به چای و چایکاران طی سال های اخیر، خاطرنشان کرد: تاکنون سعی کردیم مطالبات چایکاران پرداخت شود لذا از هفته آینده نیز مجددا به مسائل و مشکلات این صنعت خواهیم پرداخت.

نوبخت با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان فقط برای زیربناهای گیلان هزینه شد، عنوان کرد: طی هفته های آینده با حضور رئیس جمهور پروژه بین المللی راه آهن گیلان نیز به بهره برداری خواهد رسید و از هم اکنون پیش فروش بلیت های نوروزی قطار و آماده سازی واگن های در شان مردم در حال انجام است.

وی با اشاره به ترافیک محدوده رودبار – منجیل، اضافه کرد: بعد از تونل بزرگ منجیل امکان دور زدن رودبار وجود دارد، اما اقتصاد مردم رودبار با مشکل مواجه می شود لذا توسعه فقط راه آهن و بزرگراه نیست، بلکه رضایتمندی و رفاه مردم توسعه را به همراه دارد. در این راستا طرح جایگزینی برای این محدوده در نظر گرفته ایم تا اقتصاد مردم رودبار مختل نشود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل هشت کیلومتر محور رودبار – منجیل خبر داد و گفت: تجهیز بیمارستان های لنگرود و تکمیل سدهای لاستیکی استان نیز با اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

Share