با حضور استاندار گیلان صورت گرفت:

افتتاح پروژه‌های املش و رودسر|طرح پرورش ماهی در قفس چابکسر و کتابخانه خیرساز واجارگاه افتتاح شد

استاندار گیلان همزمان با دهه مبارک فجر، ۳ پروژه را در حوزه های آبرسانی، فرهنگی و شیلات در رودسر و همچنین پروژه های دهه مبارک فجر املش را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری امروز در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان رودسر حضور یافت و ۳ پروژه را به بهره برداری رساند.

افتتاح طرح پرورش ماهی در قفس چابکسر با اعتبار  ۱۸ میلیارد تومان ، کتابخانه خیرساز واجارگاه با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و پروژه آبرسانی به ۸ روستای بخش مرکزی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رهاورد سفر نماینده عالی دولت در گیلان به شهرستان رودسر بود.

دکتر سالاری در حاشیه این افتتاحیه ها با تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امسال در ایام دهه مبارک فجر در این شهرستان از ۲۰۲ پروژه با اعتبار ۶۳.۵ میلیارد تومان بهره‌برداری می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز برای نخستین بار پروژه پرورش ماهی در قفس در شرق گیلان اجرا شد،افزود: اجرای این پروژه کاری ارزشمند و همراه با نوآوری است.

استاندار گیلان عنوان کرد : امیدواریم اجرای موفق این پروژه به رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر طرح های پرورش ماهی در قفس در دریای خزر منجر شود.

وی همچنین به کتابخانه خیرسازی که امروز در واجارگاه رودسر افتتاح شد اشاره کرد و گفت: این پروژه بسیار ارزشمند است و نیازمند فرهنگ سازی در زمینه کتابخوانی و مشارکت خیران برای اجرای این قبیل طرح ها هستیم.

استاندار گیلان در ادامه از اهمیت پروژه های آبرسانی در حوزه روستایی سخن گفت و افزود: خدمت‌رسانی به روستاها از اولویت‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اهمیت فراهم کردن بستر اشتغال در روستاها، گفت: با خدمات رسانی مناسب می توان مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شد.

لزوم مشارکت مردم در اجرای طرح های اشتغالزا

عصر امروز دکتر مصطفی سالاری در سفر به شهرستان املش و در آیین افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر ، اظهار داشت: همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی امسال ۱۰۲ پروژه با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح شد.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه های اقتصادی اشتغالزا برای بهبود معیشت مردم گفت: برای ایجاد بستر اشتغال باید زیرساخت های لازم مهیا شود.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین پروژه های شهرستان املش که نیاز جدی به آن احساس می شود، راه دسترسی سنگر- سیاهکل- املش – رحیم آباد است که پیگیر آن هستیم.

دکتر سالاری عنوان کرد: اجرای پروژه مذکور علاوه بر بهبود تردد،موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار می شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: تسهیل فعالیت بخش خصوصی و استفاده حداکثری از سرمایه های موجود باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از مشارکت مردم در اجرای طرح هایی از قبیل بوم گردی و گیل پارک ها می توان بدون استفاده از منابع محدود دولتی، اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کرد.

دکتر سالاری گفت: املش از شهرستان هایی است که استعدادهای بسیار خوبی دارد و تلاش می کنیم تا در جهت بهره مندی از این مواهب ارزشمند در اعطای تسهیلات اشتغالزا گام های جدی تری برداریم.

گفتنی است؛ در سفر استاندار گیلان از پروژه مقاوم سازی دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی املش بهره برداری شد.

این پروژه با اعتباری بالغ بر۱۰میلیارد ریال به انجام رسید.

همچنین بهره برداری از پروژه های راه آسفالته روستایی به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر برنامه های سفر دکتر سالاری به شهرستان املش بود.


 

Share