فرماندار رشت: متعهد هستیم برای رونق پروژه گیل بانو و مراکز مشابه تلاش کنیم

افتتاح اولین مرکز حمایت و فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار گیلان(گیل بانو)

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه مجتمع گیل بانو برای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد کرد تاکید کرد: باید با همدلی کمک کنیم تا رونق این مجموعه روز به روز بیشتر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاآیین بهره برداری از مجموعه گیل بانو با حضور فرماندار شهرستان رشت، اعضای شورای اسلامی رشت و مدیران شهرداری رشت برگزار شد.

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در این مراسم ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: ساختمان گیل بانو در زمان شهردار سابق رشت آقای نصرتی افتتاح شد و امروز شاهد مراسم بهره برداری از این پروژه هستیم.

وی افزود: پس از افتتاح ساختمان مجتمع گیل بانو چندین گروه کارشناسی ماه ها با برگزاری جلسات و بررسی لازم تلاش کردند تا این مجموعه را به اهداف اصلی برسانند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت هدف از بهره برداری این پروژه را حمایت از زنان سرپرست و بد سرپرست خانوار عنوان کرد و گفت: هدف از بهره برداری این پروژه این است تا این زنان غیور روی پای خود بایستند.

 عاقل منش بیان داشت: پس از ماه ها بررسی و برگزاری جلسات، این پروژه را به موسسه ای توانمند و با رزومه قوی به نام ایزد دوستان شمال سپرده شد و با مصوبه شورای اسلامی ۵ سال به این موسسه فرصت داده شده تا توانمندی های خود را در حوزه زنان سرپرست خانوار ثابت کند.

وی با قدردانی از زحمات خیرین و بانیان مجموعه گیل بانو اظهار کرد: با راه اندازی این مجموعه از بزه های اجتماعی کاسته می شود و فرصت مناسبی است برای بانوان تا توانایی خود را به اثبات برسانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه مجتمع گیل بانو برای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد کرد تاکید کرد: باید با همدلی کمک کنیم تا رونق این مجموعه روز به روز بیشتر شود.

عاقل منش خاطرنشان کرد: مسلما بانوان این مجموعه محصولات خود را با بهترین کیفیت ممکن بسته بندی و عرضه خواهند کرد و نگران بازار فروش نخواهند بود.

متعهد هستیم برای رونق پروژه گیل بانو و مراکز مشابه آن تلاش کنیم

 میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم با قدردانی از مجموعه شهرداری، شورای اسلامی رشت و اداره کل امور بانوان استانداری گیلان برای راه اندازی این مجموعه گفت: بانوان نیمی از جمعیت فعال جامعه ما را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه باید به تحصیل، اشتغال بانوان، غنی سازی اوقات فراغات، ورزش و سایر حوزه های مختلف آنان توجه شود گفت: وظیفه ما مسئولان این است برای بانوان عزیز کشورمان برنامه ریزی کرده و سیاست های لازم را اتخاذ کنیم.

فرماندار شهرستان رشت به نقش مهم بانوان در دوران انقلاب و هشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بانوان همواره در توسعه و سازندگی کشور نقش مهم و تاثیرگذاری داشته اند.

مومنی زاده با بیان اینکه بانوان بی سرپرست و بد سرپرست به توجه بیشتری نیاز دارند بیان داشت: پروژه گیل بانو از جهت حمایت از بانوان سرپرست خانوار بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از بانوان در جهت خودکفایی، ایجاد درآمد و بهبود معیشت آنان وظیفه ما مسئولان است گفت: همه ما متعهد هستیم برای رونق پروژه گیل بانو و مراکز مشابه آن تلاش کنیم.

 محمدرضا نظری رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت در این مراسم نیز با اشاره به راه اندازی مجتمع گیل بانو اظهار داشت: این مجتمع با مشارکت بخش خصوصی موسسه ایزد دوستان شمال با هدف خدمت به بانوان سرپرست خانوار راه اندازی شد.

فروشگاه گیل بانو ظرفیت فروش فیزیکی برای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را دارد

گلناز نظامی مدیرعامل موسسه ایزد دوستان شمال و مدیر پروژه گیل بانو نیز در این مراسم اظهار کرد: مجتمع گیل بانو، اولین مرکز تولیدات و فروش محصولات زنان سرپرست خانوار در دو حوزه تولیدات خانگی و تولیدات مواد غذایی است.

وی با اشاره به اینکه پروژه عمرانی ساختمان گیل بانو از سال ۹۶ آغاز شد گفت: امروز شاهد بهره برداری و فروش محصولات زنان خانوار هستیم.

نظامی با اشاره به اینکه فروشگاه گیل بانو ظرفیت فروش فیزیکی برای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را دارد گفت: برای افزایش سقف فروش نیز اپلیکیشن و فروش آنلاین را امکان پذیر کردیم و همچنین در پروژه گیل بانو سقفی برای عضویت زنان سرپرست خانوار وجود ندارد.

مدیرعامل موسسه ایزد دوستان شمال خاطرنشان کرد: هزینه دریافتی از کلیه تولیدات به حساب زنان سرپرست خانوار واریز خواهد شد و هر سرپرست خانوار یک کد مالی دارا است.

 نظامی با قدردانی از زحمات خیرین برای راه اندازی این مجموعه اظهار کرد: موسسه ایزد دوستان شمال نیز هر سه ماه یک بار گزارشات لازم را در حوزه های مختلف ارائه خواهد داد.

Share