جعفرزاده: مجلس اجازه اجرای این طرح را نمی‌دهد

اظهارات کلانتری درباره طرح انتقال آب دریای خزر خلاف قانون است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات کلانتری درباره طرح انتقال آب دریای خزر خلاف قانون است و مجلس اجازه اقدام خلاف قانون را به دولت نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری در ارتباط با نظر نمایندگان استان گیلان نسبت به طرح انتقال آب دریای خزر اظهار کرد: بنده به صورت شفاف نظرم مخالفم را نسبت به اجرای این طرح اعلام کرده‌ام.

وی با اعلام اینکه بنده در سخنرانی‌ها و نطق‌های خویش نظر منفی خویش را اعلام کرده‌ام، گفت: هیچ فردی نمی‌تواند بدون نظرات کارشناسی در این زمینه اظهار نظر کند.

جعفرزاده در واکنش به آخرین اظهارات رئیس محیط زیست کشور، گفت: کلانتری نمی‌تواند نسبت به محیط زیست به تنهایی تصمیم بگیرد.

وی با اعلام اینکه مطالب مطرح شده توسط کلانتری خلاف قانون است، افزود: ایشان نباید خلاف قانون صحبت کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت برای اجرای این طرح نیاز به مجوز دارد و مجوزی هم قانون در اختیارش قرار نداده و نمی‌توانند نسبت به انتقال آب دریای خزر اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه دولت برای اجرای این طرح باید از مسیر قانون و مجوزهای لازمی که مجلس پس از دریافت نظرات کارشناسی صادر می‌کند رد شود، افزود: مجلس به دولت اجازه نمی دهد که هزینه سنگینی برای کشور تحمیل کند.

جعفزاده خاطر نشان کرد: مباحث مطرح شده در ارتباط با طرح انتقال آب دریای خزر مجوزهای کارشناسی ندارد و به دولت اجازه نمی‌دهیم که بار مالی سنگینی را بر کشور تحمیل کند.

وی با اعلام اینکه مخاطرات زیست محیطی این طرح بسیار سنگین است، گفت: محیط زیست استان‌های شمالی کشور به شدت با اجرای این طرح آسیب می‌بیند که مجلس اجازه اجرای این طرح را نمی‌دهد.

Share