اکران رایگان ٥ فیلم کودک و نوجوان در رشت

اضافه شدن ٣ فیلم به برنامه اکران جشنواره فیلم فجر در گیلان+ جدول اکران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: با اضافه شدن سه فیلم دیگرِ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به جدول اکران همزمانی گیلان، تعداد فیلم‌های این دوره از جشنواره در استان به ١۵ فیلم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فیروز فاضلی اظهار کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با ستاد مرکزی برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، تعداد فیلم‌های جشنواره سی و هفتم برای اکران در گیلان از ١٢ به ١۵ فیلم رسید.

وی با تصریح بر اینکه فیلم‌های «بیست و سه نفر» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری، «درخونگاه» به تهیه‌کنندگی منصور سهرابپور و کارگردانی سیاوش اسعدی و «روزهای نارنجی» به تهیه‌کنندگی علیرضا قاسم‌خان و کارگردانی آرش لاهوتی به جدول اکران گیلان اضافه شده است، یادآور شد: فیلم‌های «ایده اصلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آزیتا موگویی، «بنفشه آفریقایی» به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری و کارگردانی مونا زندی حقیقی، «پالتو شتری» به تهیه‌کنندگی مجید شیخ انصاری و کارگردانی مهدی علی‌میرزایی، «جان دار» به تهیه‌کنندگی کامران مجیدی و کارگردانی حسین امیری دوماری ‌و پدرام پورامیری، «سال دوم دانشکده من» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی و کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرخپوست» به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی و کارگردانی نیما جاویدی، «سمفونی نهم» به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و کارگردانی محمدرضا هنرمند، «شبی که ماه کامل شد» به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و کارگردانی نرگس آبیار، «طلا» به تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمدحسین شایسته و کارگردانی پرویز شهبازی،«غلامرضا تختی» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی،«ناگهان درخت» به تهیه‌کنندگی پیمان معادی و کارگردانی صفی یزدانیان و«مدیترانه» به تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند و کارگردانی هادی حاجتمند، نیز پیش از این برای اکران در گیلان معرفی شده بودند.

فاضلی با بیان اینکه برگزاری همزمانی سی و هفتمین جشنواره  فیلم فجر در گیلان، مقارن با ایام گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: بر این اساس ١۵ فیلم جشنواره سی و هفتم فجر به‌همراه ۵ فیلم کودک و نوجوان از ١٢ لغایت ٢٢ بهمن‌ماه جاری در سینما میرزاکوچک رشت اکران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: آئین افتتاح این همزمانی، ساعت ١٩:٣٠ شامگاه پنجشنبه ١١ بهمن در محل برگزاری نمایشگاه چله انقلاب در میدان شهرداری رشت برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ رونمایی از پوستر جشنواره، نمایش فیلم و اجرای موسیقی زنده از بخش‌های این مراسم است.

فاضلی با بیان اینکه فروش آنلاین بلیت‌های جشنواره از روز گذشته (سه‌شنبه) در سامانه اینترنتی هفت‌ساز به آدرس www.haftsaz.com آغاز شده است، ادامه داد: قیمت هر قطعه بلیت نیز بدون تغییر نسبت به سال گذشته، مبلغ ١٠ هزار تومان می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص همزمانی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان می‌توانند به پرتال اطلاع‌رسانی این اداره‌کل مراجعه نمایند.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ١٠ تا ٢٢ بهمن‌ماه ١٣٩٧ همزمان با سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده در تهران برگزار می‌شود.

اکران رایگان ۵ فیلم کودک و نوجوان در رشت

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» در همزمانی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان، از اکران رایگان پنج فیلم سینمای کودک و نوجوان از ١٣ تا ١٧ بهمن در رشت خبر داد.

سید امیر مصباح عنوان کرد: این برنامه در راستای برنامه‌های حمایتی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای کودک و نوجوان است که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود و در پنج روز از ایام برگزاری جشنواره، شاهد نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان هستیم.

وی با بیان اینکه از ١٣ تا ١٧ بهمن‌ماه جاری، فیلم‌های کودک و نوجوان در نوبت ساعت ٩ صبح سینما میرزاکوچک رشت به نمایش در می‌آید، تصریح کرد: روز شنبه ١٣ بهمن فیلم «لکنت» برگزیده بخش بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، یکشنبه ١۴ بهمن «پاستاریونی» برگزیده بهترین فیلم کودک در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، دوشنبه ١۵ بهمن انیمیشن «بنیامین» که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده، سه شنبه ١۶ بهمن فیلم «ضربه فنی» که جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم نوجوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان را به خود اختصاص داده و چهارشنبه ١٧ بهمن انیمیشن «آخرین داستان» اثر پذیرفته شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و برگزیده جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نمایش داده می‌شوند.

مصباح با اشاره به گروه سنی فیلم‌های مذکور، گفت: فیلم‌های چهار روز نخست برای تمامی مقاطع تحصیلی و فیلم روز آخر فقط برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان مناسب است.

وی با تأکید بر اینکه نمایش این فیلم‌ها رایگان است، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و آموزش و پرورش استان انجام شده تا فقط دانش‌آموزان مدارس در قالب اردویی به تماشای فیلم‌ها بنشینند و سینما از پذیرش تماشاگران انفرادی معذور است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» از سال گذشته همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار شد و کودکان و نوجوانان نیز همزمان با این جشنواره توانستند سهم خود را از سینمای ایران داشته باشند، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این طرح، ارتباط بیشتری بین بچه‌ها و سینما برقرار شود.

وی افزود: این طرح همچنین می‌تواند به معرفی فیلم‌های کودک و نوجوان نیز کمک کند تا پیوند بهتری بین سینما و کودکان برقرار شود و سینمای کودک با پشتوانه بهتری ادامه مسیر دهد.

همزمانی سی و هفتمین جشنواره  فیلم فجر در گیلان، از ١٢ لغایت ٢٢ بهمن‌ماه جاری همزمان با ایام گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سینما میرزاکوچک رشت برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی در تمام کشور برگزار می‌شود.

Share