همزمان با دهه فجر صورت گرفت:

از افتتاح کارگاه حصیربافی و گاوداری تا واحد بوم گردی با تسهیلات صندوق کار آفرینی امید

شفیعی با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۳۴ میلیارد از صندوق توسعه ملی به صندوق کار آفرین تعلق گرفت، افزود: در سالی که گذشت در کل کشور بیش از هزار میلیارد به متقاضیان روستایی تسهیلات اعطا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر امور استانهای صندوق کار آفرینی امید کشور در افتتاح پروژه های گیلان که با حمایت صندوق به بهره برداری رسیده، گفت: گرایش صندوق کارآفرینی امید کسب و کار خرد و کوچک است.
شفیعی با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۳۴ میلیارد از صندوق توسعه ملی به صندوق کار آفرین تعلق گرفت، افزود: در سالی که گذشت در کل کشور بیش از هزار میلیارد به متقاضیان روستایی تسهیلات اعطا شد.
وی به تخصیص اعتبار مرحله سوم و چهارم برای کسب و کارهای روستایی در سال جدید خبر داد و افزود: در سال ۹۸ برای کسب و کارهای روستایی ۸۱۸ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق کارآفرین تخصیص داده شده است که به همین اندازه نیز صندوق کارآفرینی به آن اضافه کرده است که جمعا اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: این اعتبار برای اشتغال روستاییان است و از همه روستاییان می‌خواهم که طرح های خود را در کارگروهها مطرح و از این تسهیلات استفاده کنند.
شفیعی در مورد طرح بوم گردی که در گیلان مورد استقبال مردم بومی قرار گرفته، گفت: این طرح بسیار موفق خواهد و سبب خواهد شد که مکانهای ناشناخته استان پذیرای گردشگر شوند و اقتصاد روستا نیز رشد خواهد کرد.
وی در مورد عملکرد صندوق کارآفرینی امید گیلان نیز گفت: شعبه گیلان از صندوق هایی بوده که بیشتر به طرح های خرد اعتبار پرداخت کرده و این از مزیت های صندوق کارآفرین گیلان است زیرا سبب خواهد شد که توزیع به صورت عادلانه و دهکی صورت گیرد.
گفتنی است در این مراسم واحد بوم گردی در روستای سرخشکی که برای ۸ نفر به صورت مستقیم و ۸ نفر هم به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی کرده با تسهیلات  ۱۷۵ میلیون تومانی از صندوق افتتاح شد.
طرح بعدی اولین واحد گاوداری صنعتی در روستای فشتکه در محدوده منطقه آزاد و در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع با ۵۰ راس دام محلی و بومی و دریافت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات کار خود را آغاز کرد و به صورت مستقیم ۲ نفر و غیر مستقیم ۸ نفر اشتغال زایی شده است.
کارگاه حصیر بافی در روستای فشتکه که به عنوان روستای حصیربافی ملی شناخته شده است، دیگر پروژه افتتاح شده بود که برای راه اندازی این هنر بومی روستاییان تا کنون ۴۰۰ میلیون تومان برای کارهای حصیر ازصندوق وام دریافت کرده اند.

Share