دانشیان: عمل گرایی باید سرلوحه فعالیت های سازمان محیط زیست قرار بگیرد

اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی شد

اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در ارزیابی عملکرد ادارات کل استانی سازمان؛ به عنوان دستگاه برگزیده انتخاب و معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در راستای ارزیابی عملکرد ادارات دولتی؛ اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از جانب ستاد جشنواره شهید رجایی در سال  ۹۶ به عنوان اداره کل برگزیده ؛ انتخاب و معرفی شد.

اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره شهید رجائی سازمان محیط زیست گفت: هدف از برگزاری این جشنواره الگو گیری از منش، رفتار و روش کاری شهید رجائی است.

وی با تاکید بر اینکه عمل گرایی باید سرلوحه فعالیت های سازمان محیط زیست قرار بگیرد، اظهار داشت: بخشنامه استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد که از سوی رییس سازمان محیط زیست ابلاغ شده است، باید در سازمان به صورت جدی و منسجم اجرایی شود.

دانشیان تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اقدامات گسترده و شایسته در سازمان محیط زیست و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها نتوانستیم نتایج را به موقع جمع بندی و برای مراجع ذیصلاح ارسال کنیم.

وی به عدم توجه کافی به دستور العمل ها، شیوه های مربوط و تعیین شاخص های نادرست تخصصی در تهیه گزارش ارزیابی عملکرد سازمان محیط زیست، اشاره کرد: ارتباط تنگاتنگ با سازمان مدیریت و امور استخدامی و برنامه ریزی استانی به منظور برقراری و آشنایی با ماموریت های سازمان ضرورت دارد.

دانشیان با بیان اینکه پاسخگویی باید با وظایف و اختیارات سازمان همخوانی داشته باشد، گفت: رفع مشکلات و ارتقای جایگاه محیط زیست در اولویت برنامه سازمان محیط زیست است.

معاون سازمان محیط زیست در ادامه به تلاش‌های اعضا و رییس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تصویب لوایح زیست محیطی گفت: موضوع نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از مدیریت پسماند در کمیسیون محیط زیست تصویب و در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در حال بررسی است.

وی ضمن تاکید بر ارتقای ارزیابی عملکرد سازمان محیط زیست گفت: در ارائه گزارش‌ها و مستند سازی ها ضعف هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

بنابر این گزارش، در این نشست گزارشی از نحوه اجرا، انتخاب مدیران و کارشناسان برتر ستادی و استانی ارائه شد.

گفتنی است، معاونان و مدیران سازمان محیط زیست در این جلسه نظرات خود را برای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سازمان محیط زیست ،اجرای بخشنامه ها ،ارتقای جایگاه سازمان و بازنگری در شاخص های ارزیابی عملکرد ارائه کردند.

در پایان این نشست از مدیران و کارشناسان برتر استانی و ستادی سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر شد.

Share