مومنی زاده در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

اخطار و تذکر فرماندار به شورای شهر رشت | باید از بخشداران جوان رشت حمایت کرد

مومنی زاده یادآور شد: در روند شهردار تاخیر صورت گرفت و با تک تک آنها صحبت کردم و حساسیت موضوع را گفتم و به دفعات رئیس شورا را به فرمانداری دعوت کردم و تاکید کردم که اگر شورا وظیفه خود را انجام ندهد فرمانداری وارد عمل می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه علیرضا انصاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته فراز و فرودهایی داشته است، گفت: چهلمین سال پیروزی انقلاب مقارن شده است با ایام فاطمیه که نشان از آن می دهد که انقلاب ما برگرفته از اهداف اسلامی بوده است و باید از آموزه های دینی در پیشبرد انقلاب استفاده کنیم.
انصاری افزود: در سال ۵۷ انقلاب برای رسیدن به آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی شکل گرفت و وظیفه ما حفظ این آرمان برای تداوم اتقلاب است.
وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی است که کارهای انجام شده را به اطلاع مردم برسانیم، گفت: البته این کارها در خور مردم بزرگ کشور ما نیست و مسئولان بیشتر باید برای تحقق خواسته های مردم تلاش کنند.

۳۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد

در ادامه فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اصحاب رسانه را از خانواده خود می دانم، گفت: چهلمین سالگرد انقلاب بهانه ای بود که نشست صمیمانه ای را با شما خبرنگاران که حلقه بین مردم و مسئولان هستید داشته باشیم.
مومنی زاده با بیان اینکه سالگرد پیروزی انقلاب فرصتی برای ارائه خدمات دولت است، گفت: ۳۳۶ پروژه های عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۵۰۸ میلیارد تومان است که ۲ هزار ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و در دهه فجر در پنج بخش شهرستان رشت به بهره‌برداری می رسد. همچنین بیش از۲ هزار برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.
مومنی زاده با بیان اینکه سیاست و روش ما استفاده از همه ظرفیت شهرستان برای توسعه است، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت همه مدیران اجرایی، نمایندگان رشت،احزاب، اتحادیه‎ها، دهیاری‌ها،شوراها و اصحاب رسانه در پرتو همگرایی سعی خواهیم کرد که در راستای کاهش مشکلات مردم و تامین نیازمندی‌های انها قدم برداریم.

وی با بیان اینکه رشت داری تاریخ و تمدن غنی است، یادآور شد: ظرفیت های خوبی در حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی، منابع انسانی را دارد.
مومنی زاده افزود: در چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف خدمات زیادی انجام شد و یک مقایسه ساده و به خوبی و روشنی می توان کارهای صورت گرفته را لمس کرد.

وی افزود: انتقادها خوب است اما همه ما باید بکوشیم تا گیلان و رشت را به حق خود برسانیم. با چالش و زد و خورد هیچکس سود نمی‌برد و فقط انرژی از بین می رود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه از اول که شروع به کار کردم یک تفکر و یک خط سیاسی دارم، گفت: هرگز اندیشه خود را به چیزی نمی فروشم. اما اعتقاد دارم از همه اندیشه‌ها و گرایش‌ها برای توسعه شهرستان باید کار کرد.
وی با بیان اینکه نقش اصحاب رسانه در توسعه استان بسیار موثر است، افزود: انتقاد خوب است اما نقد واقع‌بینانه و منصفانه و در جهت پیشرفت باشد تا مشکلی را از جامعه حل کند.

*** ماجرای اخطار و تذکر به شورای شهر رشت

به گزارش دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در مورد حواشی پیش آمده شورا و انتخاب شهردار رشت گفت: طبیعی است شهر بسیار بزرگ رشت باید دارای مدیر توانمندی باشد و به مدیریت شهری توجه بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: شهرداری که به هر دلیلی استعفا میدهد اجباری برای نگه داشتن او نیست و انتخاب شهردار بر عهده شورای شهر است در مدت معلوم صورت گیرد.

مومنی زاده یادآور شد: در روند شهردار تاخیر صورت گرفت و با تک تک آنها صحبت کردم و حساسیت موضوع را گفتم و به دفعات رئیس شورا را به فرمانداری دعوت کردم و تاکید کردم که اگر  شورا وظیفه خود را انجام ندهد فرمانداری وارد عمل می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از تاخیرها یک نامه اخطار به رئیس شورا ارسال کردم و به موارد قانونی درباره موعد مقرر انتخاب شهردار اشاره کردم.

فرماندار رشت تصریح کرد: اعضای شورا بعد از دریافت اخطار گفتند که وظیفه قانونی فرمانداری چیست؟ که در پاسخ عنوان کردم قانون را مطالعه کنید و در قانون تا انحلال شورا وظیفه فرمانداری خواهد بود و متاسفانه در مدت معلوم انتخاب نشد و بنده نامه ای به انها زدم و به استانداری نیز ارسال کردم.

وی افزود: انتخاب صورت گرفته از سوی شورای شهر رشت و همچنین وظیفه احراز صلاحیت منتخب شورا در دست بنده و حیطه کاری من نیست و امیدوارم به زودی این مستله تعیین و تکلیف شود.

***باید از بخشداران جوان رشت حمایت شود

مومنی زاده در مورد پسماند نیز اظهار کرد: از مشکلات اساسی شهرستان پسماند است که به علت عدم جمع اوری نادرست زباله مسائل زیست محیطی جدی برای شهرستان به ویژه برای مردم سراوان ایجاد کرده است.

فرماندار رشت با اشاره به حاشیه سازی برخی مسئولان در مورد انتصاب بخشداران شهرستان رشت اظهار کرد: رسانه باید کاری کند که مدیران تقویت شوند و انتقادها نباید به صورت مانعی برای ادامه کار مدیران باشد.

وی افزود: باید نقدها منصفانه باشد. در دولت‌ها گذشته شاهد چنین انتصاباتی بودیم و حالا در این دولت و با نگاه استاندار که اعتقاد به حضور جوانان و بانوان دارد چنین انتخابی صورت گرفته است که باید حمایت شوند و ان شاالله مشکلات پرسنلی این بخشداران هم حل خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت در مورد فعالیت ستاد بازآفرینی شهری نیز گفت: ستاد بازآفرینی شهری تشکیل شده است و چند نقطه شهر رشت مشخص شده و برای این ستاد ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان درباره قطار شهری رشت گفت: از مشکلات شهر ترافیک است. این پروژه کد دار است و هرساله به آن ردیف بودجه تعلق میگیرد.

Share