با هنرنمایی هنرمندان و استقبال خوب مردم

اجرای نمایش مذهبی شب اول در آستارا

به مناست ایام فاطمیه (سلام الله علیها) نمایش مذهبی شب اول به نویسندگی و کارگردانی نیما رهایی در شهرستان مرزی بندر آستارا به روی صحنه رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز شنبه به خبرنگار دیار میرزا گفت: همواره جای خالی نمایش های مذهبی فاخر در آستارا احساس شده و خوشحالیم که هنرمندان شهرستان دغدغه گسترش فرهنگ اهل بیت را دارند.

شاپور تشرینی این کار را نخستین تجربه نمایش آیینی گروه نمایش سهند دانست و گفت: این گروه و نیما رهایی همواره با هنرنمایی های نمایش طنز در اذهان مردم مانده اند و این توانایی هنرمندان شهرستان را نشان می دهند که در تمام عرصه های می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

نیما رهایی کارگردان این نمایش در گفت و گو با دیار میرزا شب اول را نمایشی مذهبی به احترام بانوی آب و آیینه حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و تصریح کرد: هنرمند باید دغدغه فرهنگ آیینی و مذهبی داشته باشد و تبلیغ فرهنگ و سیره اهل بیت وظیفه ای است که بر گردن اهالی فرهنگ و هنر می باشد.

به گزارش دیار میرزا، ارشد امیر اسکندری، آرش جوهری، عباس آذریار، مازیار شکوری نقاش، کاوه دفتری، حمید حائز، محسن الوان پور، یاشین زارعی، عدنان حسینی، سحر رازگر، شیوا فاضلی، هلیا شکیب، آیسان نیک نیا، آیدا صفرکار و هانیتا شکیب از بازیگران این نمایش بوده و آرش جوهری دستیار کارگردان، سعادت قاضی پور مشاور مذهبی، سحر رازگر منشی صحنه و یاشین زارعی امورهماهنگی و برنامه ریزی نمایش « شب اول » هستند.

این نمایش از پنجم تا بیستم بهمن ماه سال جاری ساعت ۲۱ در سینما دریای شهرستان مرزی بندر آستارا به روی صحنه می رود.

 

Share