روز چهارم اسفند

اجرای ترانه های خاطره انگیز سرزمین گیلان توسط آنسامبل ما

سی‌و چهارمین جشنواره‌ی موسیقی فجر در گیلان روز چهارم اسفند با اجرای برگزیده ای از خاطره انگیزترین ترانه های این دیار توسط آنسامبل ‘ما’ آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سی‌و چهارمین جشنواره‌ی موسیقی فجر در گیلان روز چهارم اسفند با اجرای برگزیده ای از خاطره انگیزترین ترانه های این دیار توسط آنسامبل ‘ما’ آغاز می شود.

مهرداد فقیری رهبر این ارکستر به ایرنا گفت: هسته اصلی ارکستر ما از مهر ماه ۱۳۹۰ در اجرایی تحت عنوان ‘ترانه های دیروز’ با هدف بزرگداشت مقام استاد احمد عاشورپور شکل گرفت و هدف برگزاری نکوداشتی جهت اکرام مقام استاد امانی از همان زمان آغازگر راه این ارکستر گردید. اولین کنسرت‌های مستقل ارکستر ما در سال ۱۳۹۵ تحت عنوان نکوداشتی برای قدردانی از زحمات استاد غلامرضا امانی در رشت و رودسر برگزار گردیده و در اسفند ماه ۹۶ همچنان به بازسازی و اجرای آثار فاخر موسیقی گیلان در چارچوبی تازه و تجربه ای جدید (گروه کُر و کویینتت زهی) ادامه دادیم .
وی اظهار داشت: در سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بر آن شدیم تا اصالت موسیقی شهری گیلان را با اجرای آثاری از بزرگان موسیقی از جمله استاد احمد عاشورپور، استاد غلامرضا امانی، استاد جهانگیر سرتیپ پور و استاد میرنقیبی به نمایش بگذاریم.
این موسیقی دان گیلانی خاطرنشان کرد: هر چند رویکرد ما در این سال ها در چارچوب موسیقی سرزمین مان و تنظیم آثار گذشته بوده است، اما در آینده در زمینه ی تولید آثار تازه ، از نظر ساختار و سبک کاری و محتوای موسیقیایی احتمالاً مخاطبانمان را غافلگیر خواهیم کرد. امیدواریم که مسیر رشد و تعالی خود را در دنیای موسیقی یافته و با حمایت مردم این مسیر را هرچه باشکوه تر طی کنیم.
نوازندگان این کنسرت عبارتند از پیانو: حامد کارجو – ویلن:مهرداد فقیری، امیرشیرودی، ساجد رضایی، فرزان حقدوست،
مجتبی افتخاری، امیرمحمد محمدی- ویولا:مهدی نشاط، علی گودرز – ویلنسل: محمد حسن گلشن – نی: فرهاد یحیی پور-
سنتور:رسول جهانی – تار: حامد سلیمانی- تنبک:آرش نیکخواه – خوانندگان:مجتبی اخوان، مهدی میرزانژاد – همخوان: مریم کوچکی زاد.
علاقمندان می توانند برای تهیه ی بلیط این کنسرت به سایت هفت‌ساز به آدرس www.haftsaz.com مراجعه فرمایید.
سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در گیلان از چهارم تا دهم اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار می شود.

Share