با اهدای کلاه ایمنی صورت می‌گیرد؛

اجرای برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستاهای پر تصادف گیلان

سرهنگ حسین محمدپور، رئیس پلیس راه استان گیلان از اجرای سی و پنجمین برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک با اهدای کلاه ایمنی در روستای «فشتکه» شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راه استان گیلان از اجرای سی و پنجمین برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک با اهدای کلاه ایمنی در روستای «فشتکه» شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ حسین محمدپور با بیان این خبر گفت: موتورسیکلت وسیله‌ای سراسر ناامن است که روی دو چرخ سوار شده و در جاده‌ها جولان می‌دهد و همه ساله جان میلیون‌ها نفر را در ایران هدف قرار داده است وسیله‌ایی است که با توجه به شلوغی جاده‌ها، شغل کشاورزی و مرقوم به صرفه بودن هزینه و غیره مورد استقبال بسیاری از مردم به خصوص جوانان قرار گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: خطرات موتورسیکلت و تلفات آن وقتی بیشتر می‌شود که اکثر استفاده کنندگان آن هیچ یک از نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در عبور از جاده‌های استان آنچه بیش از همه به چشم می‌خورد موتورسوارانی بدون کلاه ایمنی است که با سرعت سرسام آور عبور می‌کنند و هیچ توجهی به امنیت و آسایش سایر رهگذران نداشته و گاهی خیابان‌ها را با پیست موتور سواری اشتباه می‌گیرند.

سرهنگ محمدپور تصریح کرد: استفاده ناصحیح و بیش از حد مردم از موتورسیکلت، خطرات زیادی را برای موتورسواران و مردم به همراه دارد و موتور سواران برای سلامتی خود و دیگران باید به قوانین راهنمایی و رانندگی اهمیت دهند.

سرهنگ محمدپور بیان داشت: در مردادماه سال جاری آموزش کاربردی موتورسواران توام با اهدای کلاه ایمنی و نمایش فیلم‌های تصادفات موتورسیکلت سواران و نصب شب نما آغاز شده و سی وپنجمین جلسه آموزشی در روستای فشتکه از توابع بخش خمام شهرستان رشت با حضور مسؤولان محلی و موتورسواران برگزار و تعدادی کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهدا شد.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان به موتور سواران توصیه کرد: سختی استفاده از کلاه ایمنی، در مقابل لذت سلامتی حاصل از آن بسیار ناچیز است، پس از کلاه ایمنی که ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین شیوه ارتقاء ایمنی می‌باشد استفاده کنند.

Share