8 خادم یار نمونه آستان قدس رضوی گیلان تجلیل شدند

اجتماع بزرگ خادمیاران رضوی استان گیلان

در آستانه چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور ترویج فرهنگ خادم یاری، در همایشی از ۸ خادم یار نمونه آستان قدس رضوی گیلان در رشت قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نماینده ی ولی فقیه در گیلان در اجتماع بزرگ، خادم یاران گیلانی آستان قدس رضوی با اشاره به پیشینه ی ولایتمداری مردم گیلان، عشق به اهل بیت را اساس دینداری و توسل شیعیان راستین عنوان کرد و گفت: انفاق یکی از نشانه های اهل ایمان و تقواست که امروز می تواند در بستر تاسی از فرهنگ رضوی زمینه ی نوع دوستی و کمک به نیازمندان را مهیا نماید.

آیت الله فلاحتی افزود: اهل یقین زمانی به سرمنزل مقصود نائل می آیند که اعتقاد به قیامت و اقامه ی نماز را با وجه سومی بنام انفاق و بخشش در راه خدا همراه سازند.
امام جمعه ی رشت اضافه کرد: ظرفیت‌های آستان قدس امروز زمینه ایی فراهم کرده که می توان بخش قابل توجهی از توان اجتماعی را در بستر عشق به امام رضا علیه السلام در راه تعالی و نوع دوستی هدایت نمود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی گیلان در این مراسم از ساماندهی بیش از ۲هزار خادمیار گیلانی در قالب ۸ حوزه ی خدماتی و عام المنفعه شامل اردوهای جهادی، بهداشت و درمان، فرهنگی-آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، وقف و نذر، زیارت و اطعام نیازمندان خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا تاکنون ۵ میلیارد ریال برای سازندگی مناطق محروم استان و ۱۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ازدواج جوانان گیلانی هزینه شده و ۱۲ هزار نفر از افراد ضعیف جامعه نیز به زیارت مشهد مقدس شرفیاب شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی همچنین از شکل گیری پویشی مردمی شامل خادمان گیلانی آستان قدس رضوی در استان خبر داد و گفت: این پویش با هدف خدمت به فقرا و نیازمندان، روز پنج شنبه ۱۸ بهمن ماه که مصادف با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهراست، غذای نذری پخته شده از سوی خادمان داوطلب را بین مستمندان و مستحقان توزیع خواهد کرد.

Share