آیت‌الله فلاحتی در یادواره شهدای شهرستان شفت:

آمریکا و اروپایی‌ها سر ما را در برجام کلاه گذاشتند | ضعف مدیریتی در جامعه وجود دارد

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در یادواره شهدای شهرستان شفت گفت: آمریکا و اروپایی‌ها ما را به برجام بردند و با تحمیل ۱۲ بند حقوقی سر ما را کلاه گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در یادواره سرداران و ۲۵۰ شهید شهرستان شفت در مسجد جامع ولیعصر(عج) شهر رشت با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) بانوی بزرک عالم اسلام و بشریت و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ انقلاب که امام(ره) از سال ۴۲ نسبت به آن اقدام کرد مسأله حاکمیت اسلام و قرآن در جامعه ایرانی بود.

وی ادامه داد: تحقق حاکمیت اسلام و و قرآن می‌طلبید در مرحله نخست ریشه حکومت ۲۵۰۰ ساله در ایران خشکانده شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جامعه ایرانی از ظلم ۲۵۰۰ ساله شاهان فاسد و فاسق رنج می‌برد، تصریح کرد: رضاه شاه قلدر و پسر او محمدرضا بی‌کفایت که با زور انگلیس و آمریکا بر سرنوشت ملت ایران حاکم شدند، کشور را صحنه تاخ و تاز امپریالیسم غرب و سوسیالیسم شرق کردند.

آیت‌الله فلاحتی، روش دنیای غرب با ملت‌ها را دوگانه خواند و بیان کرد: رئیس جمهور ونزوئلا که با ۶۸ درصد رای مردم این کشور روی کار آمده، را به رسمیت نمی‌شناسند و این قلدری آمریکا را نشان می‌دهد.

وی به تهدید و تحریم کشورهایی که می‌خواهند در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر ایستادگی کنند، اشاره کرد و گفت: حکومت پهلوی نقش ژاندارم منطقه را به عهده داشت و امام(ره) با حمایت الهی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی که عقبه‌ای از قاجار بود، را اسقاط کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سخنان سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، خاطرنشان کرد: تنها کشوری که در کره زمین در برابر تمام قدرت‌های سلطه‌گر به ویژه آمریکا ایستاده و به آنها «نه» می‌گوید، جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله فلاحتی، ایستادگی ملت ایران در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر جهانی را بزرگ‌ترین حادثه دنیای معاصر ذکر کرد و یادآور شد: مردم‌سالاری دینی ثمره انقلاب اسلامی است و مردم ایران بر سرنوشت خود حاکم شدند.

وی با بیان اینکه تحمل استقلال ملت ایران برای آمریکا بسیار سخت است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی طلسم سطله‌طلبی قدرت‌های استکباری را شکسته است.

امام جمعه رشت، جمهوری اسلامی ایران را موجب امید تمام ملت‌های مستضعف عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی رستاخیزی بین ملت‌های دنیا ایجاد کرده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه استقرار نظام جمهوری اسلامی بر مبنای قرآن، اسلام، عترت و اهل بیت(ع) از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: در حکومت اسلامی در شرایط مختلف باید به افق‌ها نگریسته شود اما بعضی‌ها خود را سرگرم اموری می‌کنند که جزو اهداف نظام اسلامی نیست.

وی به توافق برجام اشاره کرد و گفت: ما را به برجام بردند و با تحمیل ۱۲ بند حقوقی سر ما را کلاه گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه غنی‌سازی هسته‌ای ایران را از ۲۰ درصد به ۵ درصد کاهش دادند، خاطرنشان کرد: آب سنگین ما را بتن کردند ضمن اینکه تعداد سانتریفیوژهای ما را از ۲۰ هزار به ۱۰ هزار دستگاه کاهش دادند.

آیت‌الله فلاحتی به تلاش قدرت‌های سلطه‌گر مبنی بر تحمیل قوانین مالی به ایران اشاره کرد و یادآور شد: طبق فرموده مقام معظم رهبری؛ کشورهای اروپایی هیچ وقت مورد اعتماد جمهوری اسلامی نبودند.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های جهانی به این نتیجه رسیدند ایران اسلامی را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای باید پذیرفت، اظهار کرد: قدرت‌های سلطه‌گر اذعان کردند ایران در دوران سخت تحریم توانست معادلات جهانی را تغییر دهد.

امام جمعه رشت به روح مطالبه‌گری جوانان ایران اسلامی در راستای آرمان‌های انقلاب، خون شهیدان و امام(ره) اشاره کرد و افزود: بذری که امام(ره) در دل ملت ایران کاشت در حال شکوفایی است.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه تمام کاستی‌ها در بخش اقتصادی مربوط به تحریم‌های خارجی نیست، تصریح کرد: در جامعه ما عده‌ای اراده‌ای برای خدمت به مردم ندارند و ضعف و سستی مدیریتی وجود دارد.

وی به تلاش عده‌ای در لایه‌های مختلف برای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و سر سپرگان بیگانه در راستای امر مذکور تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به رتبه نخست علمی ایران اسلامی در منطقه و رتبه ۱۶ در دنیا، خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب در سایه تلاش جوانان ایران اسلامی کسب شده است.

آیت‌الله فلاحتی در پایان تاکید کرد: شهدا راه مبارزه را به ملت ایران آموختند تا در دنیا عزتمند باقی بمانند.

Share