در دیدار مدیرکل ثبت احوال استان گیلان با فرماندار فومن مطرح شد:

آمار بالای نرخ فوت در فومن | نرخ رشد جمعیت گیلان ظرف ۴۰ سال نصف شد

روحانی فر با بیان اینکه در سال ۵۸ نرخ ولادت در گیلان سالانه ۵۷ هزار نفر بوده، اظهار کرد: این نرخ در سال ۹۶ تقریبا نصف شده و به ۲۹ هزار نفر رسیده که نگران کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست مشترک مدیرکل ثبت احوال استان گیلان با فرماندار شهرستان فومن پیش از ظهر روز دوشنبه برگزار شد.

در این نشست محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه ثبت احوال جزو دستگاه‌های توانمند و پیشرو استان گیلان است، اظهار کرد: کسب رتبه چهارم ثبت احوال گیلان در سطح کشور در صدور کارت هوشمند ملی نشان دهنده آن است که این اداره کل در گیلان دارای یک مدیریت منسجم و قوی بوده و از همکاران فرهیخته و توانمندی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با بیان اینکه همواره تعامل خوبی بین ثبت احوال و فرمانداری وجود داشته است، اظهار کرد: هر دو نهاد عضو یک خانواده و زیرمجموعه وزارت کشور هستیم و کمال همکاری وجود داشته و دارد.

وی در پایان خواستار ارائه فصلی آمار شد و گفت: ارائه آمار مختلف توسط ثبت احوال به فرمانداری در بسیاری از امور بسیار راهگشا است.

قاسم روحانی فر مدیرکل ثبت احوال گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه زمان ثبت نام کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۹۷ به پایان می رسد، اظهار کرد: در استان گیلان ۸۴ درصد افراد واجد شرایط و در شهرستان فومن بیش از ۸۵ درصد کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه استان گیلان، چهارمین استان کشور در صدور کارت هوشمند ملی است، تصریح کرد: هم اکنون در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، ایستگاه سیار ثبت نام کارت هوشمند ملی در پیاده راه فرهنگی رشت مستقر است.

روحانی فر با بیان اینکه در سال ۵۸ نرخ ولادت در گیلان سالانه ۵۷ هزار نفر بوده، اظهار کرد: این نرخ در سال ۹۶ تقریبا نصف شده و به ۲۹ هزار نفر رسیده که نگران کننده است.

وی با بیان اینکه نرخ ولادت در فومن۹/۶ در هزار نفر بوده و از میانگین نرخ ولادت در استان گیلان که برابر با ۱۱ در هزار نفر بوده نیز کمتر است، افزود: نرخ فوت در فومن بسیار بالا بوده و ۸/۸ در هر هزار نفر است در حالیکه این نرخ در سطح گیلان ۶/۳ و در کشور ۴/۶ در هزار نفر است.

روحانی فر با بیان اینکه در ده ماه سال جاری ۷۳۶ نفر در شهرستان فومن به دنیا آمده اند، اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان گیلان با بیان اینکه نرخ فوت در شهرستان فومن طی ده ماهه اول سال جاری ۱/۶ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در این مدت ۶۷۱ نفر فوت کرده اند که بیماری قلبی و عروقی، انواع سرطان و بیماری تنفسی از علل اصلی مرگ بوده است.

وی از افزایش ۱/۳ درصدی ازدواج در این شهرستان خبرداد و گفت: نرخ طلاق نیز ۱/۴ درصد کاهش داشته است. در این ده ماه ۵۴۶ مورد ازدواج ثبت شده و ۱۳۹ زوج نیز از یک دیگر جدا شده اند.

روحانی فر با بیان اینکه وظیفه ثبت مهاجرت نیز برعهده سازمان ثبت احوال گذاشته شده است، اظهار کرد: با این کار دیگر حتی نیازی به سرشماری نیز نخواهد بود و جلوی بسیاری از سواستفاده ها گرفته خواهد شد.

Share