مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد:

آغاز ثبت نام کنکور از امروز ۲۴ بهمن

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام کنکور ۹۸ از امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن) خبر داد و گفت: این مهلت تا پنج‌شنبه دوم اسفند ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ جهت پذیرش در رشته‌های با آزمون، برای ورود به دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیر دولتی و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و در روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ پایان می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش در هر یک از رشته‌ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال گذشته انجام می‌گیرد، گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام همزمان با آغاز ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. کلیه داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل از امروز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و دفترچه راهنمای ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند. همچنین کلیه داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مطابق شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: داشتن یکی از مدارک تحصیلی شامل دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، دیپلم دوره چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است. داوطلبان باید این مدارک را تا ۳۱ شهریور ۹۸ اخذ کرده باشند.

به گفته وی، کسانی که با مدرک کاردانی (پزشکی یا غیر پزشکی) در این آزمون شرکت می‌کنند، باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. همچنین کسانی که دو مدرک دیپلم دارند، در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی می‌توانند از دیپلمی که متناسب با گروه آزمایشی مورد علاقه است، استفاده کنند. هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید یا دیپلم نظام آموزشی قدیمی یا مدرک پیش دانشگاهی) می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر شرکت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: هر داوطلب می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه‌های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند. همچنین هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و با کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب از داوطلب اخذ می‌شود. هزینه ثبت نام ۲۷۵ هزار ریال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری ۱۲ رقمی به داوطلب داده می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در صورتی که داوطلب در گروه‌های آزمایشی دوم یا سوم شرکت کند، موظف است ۲۷۵ هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت‌نام در گروه آزمایشی دوم و ۲۷۵ هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی سوم پرداخت کند. کسانی که علاقه دارند در زمان انتخاب رشته (پس از اعلام نتیجه اولیه) رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی را انتخاب کنند، باید مبلغ ۱۳۸ هزار ریال دیگر به عنوان هزینه ثبت‌نام پرداخت کنند و شماره سریال ۱۰ رقمی دریافت کنند.

وی ادامه داد: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ از روز ۱۰ تیر ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان ضرورت دارد از ۱۰ تیر تا ۱۲ تیر ۹۸ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. برای داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در یک، دو یا سه گروه آزمایشی هستند به همان ترتیب دو یا سه کارت ورود به آزمون صادر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود، گفت: پس از تصحیح اوراق؛ نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۸ به صورت کارنامه و در دهه دوم مردادماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

توکلی در پایان با بیان اینکه نتیجه نهایی کنکور سراسری ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ اعلام می‌شود، گفت: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند در مهلت تعیین شده و با توجه به ظرفیت انتخاب رشته، رشته‌های خود را انتخاب کنند.

Share