پیش بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

گیلانیان منتظر باران باشند | کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه از ظهر فردا با نفوذ جریانات شمالی شاهد وزش باد سرد، بارش پراکنده باران و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در گیلان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار غلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان استان گیلان صاف تا قسمتی ابری است، اظهارکرد: پدیده جوی خاصی از ایستگاه‌های هواشناسی استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان جریانات جنوبی و وزش باد جنوبی حاکم است، افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی ‌نشان‌دهنده پایداری هوا از امروز عصر تا ظهر فردا در استان گیلان است. برای ساعات آینده غالب پدیده جوی برای گیلان فعالیت جریانات جنوبی و وزش شدید باد در دامنه ها و ارتفاعات است.

غلامی با اشاره به اینکه از ظهر فردا (عصر و شب) و همچنین صبح پنجشنبه توده‌های هوای سرد و بارشی به منطقه نفوذ می‌کند، گفت: وزش باد شمالی، کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا به ویژه در شب هنگام و بارش پراکنده باران از مهم‌ترین پدیده‌های جوی در این مدت است.

وی با بیان اینکه از ظهر پنجشنبه شاهد کاهش ابر در آسمان استان گیلان خواهیم بود، بیان‌کرد: در صورت عدم تغییر در نقشه و الگوهای هواشناسی، برای روز جمعه و اوایل هفته جاری نیز شاهد آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گرم برای استان خواهیم بود.

غلامی با اشاره به وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌ها برای عصر امروز، اظهارکرد: بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان گیلان اقدام به صدور اطلاعیه‌ای کرد. در این اطلاعیه نسبت به روشن کردن آتش در مناطق جنگلی به شهروندان و مسافران با توجه به وزش باد گرم هشدار داده شده است.

وی ادامه داد: بیشینه ارتفاع موج برای امروز ۶۰ سانتی‌متر و برای ظهر فردا تا روز پنجشنبه ۱.۵ متر پیش بینی شده که از فردا دریا با توجه به شرایط برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

Share