در جلسه شورای شهر انزلی مطرح شد

گویا جان شهروندان در بیمارستان انزلی اهمیت ندارد |پیوست محیط زیستی سد لاسک منتشر شود

امیر احمدی فرد با انتقاد از وضعیت اسف بار بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی افزود: متاسفانه بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی از نظر پزشک متخصص خصوصا در روزهای تعطیل در مضیقه است و اینگونه به نظر می رسد که جان شهروندان در این بیمارستان اهمیت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجاه و ششمین جلسه عادی و علنی شورای شهر انزلی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر امروز سه شنبه ۱۱ دی به صورت عادی و علنی در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در ابتدای این جلسه با تبریک فرارسیدن سال ۲۰۱۹ میلادی و گرامیداشت حماسه ۹دی و همچنین تسلیت ارتحال رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد:انتظار می رود فرماندار شهرستان بندرانزلی با برپایی میز خدمت با حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در محلات از نزدیک مشکلات شهروندان را بررسی و در محل پاسخگو باشند و اعضای شورای شهر و شهردار نیز در کنار سایر مسئولان حضور خواهند داشت.

امیر احمدی فرد با انتقاد از وضعیت اسف بار بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی افزود: متاسفانه بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی از نظر پزشک متخصص خصوصا در روزهای تعطیل در مضیقه است و اینگونه به نظر می رسد که جان شهروندان در این بیمارستان اهمیت ندارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه بنده شاهد بودم که در روز تعطیل، پزشک سونوگراف و متخصص قلب و عروق در بیمارستان حضور نداشتند و در جلسه آینده حتما باید رییس بیمارستان و رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، در صحن شورا پاسخگو باشند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به افزایش چند برابری قیمت مصالح به عنوان مشکل مهم بر سر راه انجام پروژه های عمران شهری یادآور شد: مردم انتظارات بحقی از شورای شهر دارند و با توجه به اعتماد مردم به شورای پنجم با رای بالایی که دادند اعضای شورای شهر نیز انتظار دارند مدیران و مسئولان شهری در کنار شورای پنجم باشند و این کار جز با همدلی و اتحاد محقق نمی شود.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر برای کمک مالی به تیم فوتبال ملوان بندرانزلی و رد آن از سوی مسئولان بالادست گفت: از همه مسئولان در همه سطوح انتظار می رود به جای ایجاد چالش و تنش در بین مردم، به فکر رفع مشکلات شهروندان باشند.

احمدی فرد تاکید کرد: تحریف نام منطقه آزاد انزلی آن هم از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جز افزایش تنش و از بین بردن اتحاد بین مردم سود دیگری ندارد و بنده معتقدم سرمایه های موجود در انزلی متعلق به همه ایران اسلامی است.

احمدی فرد افزود: منطقه آزاد انزلی و تالاب بین المللی انزلی تا ابد به همین نام باقی می ماند چرا که مردم انزلی در سال ۱۳۷۳ از رییس جمهور وقت خواستار شکل گیری منطقه آزاد بودند و انتظار داریم با تدبیر دولت تدبیر و امید شهر بندرانزلی هم به منطقه آزاد الحاق شود و منافع آن به شهروندان انزلی برسد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید انتظار تدبیر بیشتر در افتتاح پروژه های عمرانی می رود اظهار کرد: با احداث سد لاسک بر روی یکی از شریان های حیاتی تالاب بندرانزلی عملا این تالاب بین المللی به سمت نابودی می رود و اگر مسئولانی که اصرار بر افتتاح این سد دارند معتقدند به تالاب بندرانزلی آسیبی نمی رسد، پیوست مطالعاتی و محیط زیستی این طرح را منتشر کنند. همچنین درخصوص انتقال آب دریای خزر در صورتی که دولت معتقد است این پروژه چالش زیست محیطی برای خزر ایجاد نمی کند نیز پیوست مطالعاتی و محیط زیستی آن را منتشر و اطلاع رسانی کند و در غیر این صورت خواستار توقف این پروژه ها هستیم.

افتتاح ۴۵ طرح عمرانی شهرداری در دهه فجر

در ادامه این جلسه شهردار بندرانزلی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی کارها در شهرداری بندرانزلی با وجود مشکلات بسیار با موفقیت در حال پیشروی است اظهار کرد: ۴۵ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال به افتتاح و بهره برداری می رسد که افتتاح ساختمان آتش نشانی انزلی، پارک اخترکاویان، پارک انصارالحسین و قارویر و همچنین بهره برداری از سایت پرنده نگری بندرانزلی از جمله این پروژه ها است.

حسن پور قربان افزود: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر انزلی در راستای محوطه سازی کارخانه کمپوست توانستیم مصالح مورد نیاز را به صورت رایگان از کمیته پسماند شهرستان تامین کنیم.

وی تاکید کرد: پنج شهر در گیلان در پروژه بازآفرینی شهری قرار دارند که سهم بندرانزلی از میزان اعتبارات تخصیص داده شده به این پروژه ۷ و نیم میلیارد تومان است.

شهردار بندرانزلی افزود: بندرانزلی نخستین شهری است که شهرداری می تواند برای  اجرای پروژه باز آفرینی شهری، مشاور در اختیار داشته باشد.

شنبه بازار انزلی به مکان قبلی برگردد

ابراهیم برفچالانی در این جلسه عنوان کرد: سال گذشته به اتفاق آرا شورا مصوب کرد که شنبه بازار به محل قبلی خود بازگردد و دکتر مومنی زاده فرماندار سابق فرمودند که تا زمانی که بنده هستم اجازه این انتقال را نمی دهم و مصوبه شورا بلااجرا باقی ماند.
وی افزود: در تماسی که  چند روز گذشته با جناب حیدری آزاد داشتم ایشان فرمودند اگر این انتقال خواست مردم است و مصوب شوراست بنده مخالفتی برای بازگشت این بازار به محل قبل ندارم. این اتفاق از خواسته های مردم است و اعضای شورا هم تقاضایی نوشتند که در اسرا وقت با تمهیدات لازم  این انتقال صورت گیرد.

هادی حیدری در این جلسه عنوان کرد: درگذشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات را به خانواده هایشان، هموطنان و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض می کنیم، این حادثه که باعث جریحه دار شدن احساسات هموطنانمان شد نشان از عدم مدیریت صحیح در این مراکز علمی داشت.

در تالاب انزلی نانو ذرات تیتانیوم که متاسفانه دارد به سیستم محیط زیستی ما صدمه می زند مسئولان باید دقت کنند که شرکتی وارد شده با دریافت مبالغ هنگفتی این ضرر محیط زیستی را به شهرمان تحمیل می کند.

Share