گزارش تصویری ورود اولین محموله تجاری از بندر نینگو چین به بندر کاسپین

با حضور استاندار گیلان در منطقه آزاد انزلی اولین محموله تجاری از مبدا بندر نینگو چین به صورت حمل و نقل ترکیبی وارد مجتمع بندری کاسپین شد.

اولین محموله تجاری از مبدا بندر نینگو چین به صورت حمل و نقل ترکیبی وارد مجتمع بندری کاسپین شد. گفتنی است محموله های قبلی این کریدور از مرکز و غرب چین به ایران حمل شده بود و اهمیت این محموله جدید به دلیل مبدا آن در شرق چین است که نشان دهنده مزیت این مسیر برای انتقال کالا از چین به ایران نسبت به مسیرهای فعلی است.

مزایای کریدور جدید ایران و چین که پس از چندین سال پیگیری از سوی منطقه آزاد انزلی راه اندازی شده در گسترش مبادلات دو کشور و توسعه تجارت در دریای خزر بسیار حائز اهمیت است و نسبت به مسیر های موجود از طریق دریای زرد، اقیانوس هند و بندرعباس در جنوب ، در کاهش مدت زمان و کاهش هزینه ها تاثیر گذار است که این موضوع از مهم ترین ویژگی های این کریدور است و با توجه به اینکه منطقه آزاد انزلی نزدیک ترین منطقه آزاد به پایتخت بوده کالاهای وارداتی در کوتاه ترین زمان ممکن در پایتخت توزیع می شود.

مسیر ترانزیتی چین(اروم چی)، قزاقستان (بندر آکتائو)،ایران (بندر کاسپین) به منظور ایجاد مسیرهای جدید ترکیبی میان ایران و چین با محوریت منطقه آزاد انزلی، افزایش ظرفیت حمل و نقل بار در دریای خزر است و با شروع فعالیت این کریدور امکان ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا فراهم شده است .

نینگبو شهری در شمال شرقی استان ججیانگ چین در ۲۵ کیلومتری دریای شرقی چین و به عنوان یکی از بنادر صنعتی و تجاری مهم این کشور از قرن هفتم تا به امروز شناخته می شود و آن را نمونه کوچکی از شهر شانگهای در اقتصاد چین قلمداد می کنند و بندر نینگبو از لحاظ توان عملیاتی در ارسال محموله های بازرگانی رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است.

Share