مدیرکل هواشناسی استان گیلان خبرداد:

گرمای تابستانی گیلان در فصل زمستان | دمای هوا تا ۱۵ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از وزش باد گرم شدید و افزایش ۱۵ درجه‌ای دمای هوای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد دادرس دقایقی  با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ تدریجی جریانات جنوبی از امروز و سپس تقویت تدریجی توده‌ هوای گرم منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا پنج تا ۱۵ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد افزود: امروز و فردا در نواحی مختلف استان، وزش باد گرم شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه بیشینه سرعت باد بین ۴۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود گفت: از امروز تا عصر فردا با تقویت جریانات جنوبی و کاهش رطوبت نسبی و افزایش محسوس دما علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها وزش باد گرم شدید در نواحی مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

دادرس بابیان اینکه ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش و رها کردن آن در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند تصریح کرد: با توجه به افزایش محسوس دما، وزش باد شدید و کاهش نسبی رطوبت احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها وجود دارد بنابراین گردشگران و حاشیه‌نشینان جنگل‌ها از روشن کردن آتش و رها کردن آن در جنگل پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال خسارات به تأسیسات شهری و روستایی وجود دارد بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید، مسؤولان و مردم تمهیدات لازم را جهت به حداقل رساندن خسارات به عمل‌آورند و بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغ داری‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: از عصر فردا با شمالی شدن جریانات و نفوذ تدریجی توده‌هوای سرد و بارش زا شرایط برای کاهش محسوس دما، وزش باد، بارندگی و بارش برف به‌ویژه در ارتفاعات تا روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با تأکید بر اینکه مسؤولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند اظهار کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

وی بابیان اینکه مسؤولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند افزود: مسؤولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر کندد و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

Share