حسين پسندیده

کنکور کی‌روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در راه است

این جام ملت ها برای خود کی روش اهمیت ویژه ای دارد و ممکن است پایان دوران مربیگری او در تیم ملی باشد او هشت سال است که در تیم ما کار می کند و اگر نتواند به موفقیت برسد باید با ناکامی از ایران برود و اگر هم به موفقیت برسد ممکن است بماند.

حسین پسندیده، مربی و کارشناس فوتبال:

کی روش برای نتیجه گرفتن و موفقیت در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.

در خصوص وضعیت آماده سازی تیم ملی که بازی دوستانه‌ای را پشت درهای بسته با تیم فلسطین انجام داده است این حق طبیعی یک مربی است که قبل از جام بازی دوستانه را پشت درهای بسته و به مرور تاکتیک ها و دست خودش را برای حریفان رو نکند بخاطر همین هم همانطور که شما دیدید در ترکیب اصلی تیم ملی تغییرات زیادی انجام شد.

تیم های که از آسیا در جام جهانی حضور داشتند مثل ژاپن که با تفاضل گل به مرحله بعدی را پیدا کرد و کره جنوبی که آلمان را حذف کرد و عربستان که به غیر از بازی اول با روسیه بازی آبرومندانه ای به نمایش گذاشت و تیم ملی کشورمان تیم خوب مراکش را شکست داد همه این تیم ها می خواهند آنچه که در جام جهانی روسیه اتفاق افتاده را در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ با نمایش و عملکرد بهتری انجام داده و به موفقیت برسند حال استرالیا و عراق را به این تیم ها اضافه کنیم که این کار تیم ملی و کی روش را سخت نموده که البته تیم ما نسبت به تیم های دیگر تغییرات کمتری داشته که این به سود ما هستش.

این جام ملت ها برای خود کی روش اهمیت ویژه ای دارد و ممکن است پایان دوران مربیگری او در تیم ملی باشد او هشت سال است که در تیم ما کار می کند و اگر نتواند به موفقیت برسد باید با ناکامی از ایران برود و اگر هم به موفقیت برسد ممکن است بماند.

وقتی در جام جهانی به آرژانتین و اسپانیا باختیم مردم با باخت به این تیم ها خوشحال بودند که باخت به کره و ژاپن با باخت این تیم ها فرق می کند که خود کی روش این را بخوبی می داند. به همین خاطر کی روش بیشتر برای اعتبار فوتبالی خودش کار خواهد کرد.

اولین بازی ما با ضعیف ترین تیم گروه یعنی یمن هستش که اگر با اختلاف چند گل به پیروزی برسیم یک تیم شکننده برای رقیب خودمان در گروه یعنی عراق آماده می کنیم تیم یمن در دومین بازی در مقابل عراق قرار می گیرد و تیم عراق تلاش می کند تا تفاضل گلش را بالا برده تا برای سرگروهی در این گروه به یک تساوی با ایران نیاز داشته باشد که اگر اینطور باشد به مسائل غیر فوتبالی روی خواهند آورد که این برای تیم ما خوب نیست.

اگر بعنوان تیم اول به مرحله بعد راهی شویم تا رسیدن به نیمه نهایی را ه ساده تری را خواهیم داشت و اگر تیم دوم گروه شویم راه پر فراز و نشیب تری خواهیم داشت.

تیم ملی دفاع کردن را بهتر از هر چیزی یاد گرفته است. تیم ملی ما یاد گرفته که یک نوع حمله و یک نوع دفاع را انجام دهد وقتی قصد حمله داشته باشد و تیم حریف ضد حمله بزند تیم ملی ما مقاومت نمی کند و به لاک دفاعی فرو می رود Funnel Back «قیف عقب» را انجام می دهد و زمانی که قصد حمله داشته باشد Counter Attack «ضد حمله» را انجام می دهد حال باید دید در این جام حمله های نامتعارف دیگری همچون Fast Break Attack «قطع سریع و حمله» و یا Suddenly Attack «حمله ناگهانی و غافلگیرانه» را انجام می دهد.

تیم ملی حمله تدریجی یا گام به گام انجام نمی‌دهد و حمله کلاسیک نمی کند اگر تیمی نسبت به ما ضعیف تر باشد تیم ملی Unit Defense «دفاع یک پارچه» را کار نکرده است.

حال کنکور کی روش و هرچه را که در این هشت سال در تیم ملی کار کرده است باید در جام ملت های آسیای ۲۰۱۹ برداشت کند.

هرچند همه ما ایرانی ها برای موفقیت تیم ملی کشورمان دعا می کنیم.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share