دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد:

کنکور کارشناسی ارشد و دکتری حذف می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: پس از حذف کنکور در کارشناسی، حذف آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام سعید رضا عاملی اظهار داشت: در حال حاضر بحث بر سر ۸۵ درصد جذب مستقیم دانشجوی کارشناسی از سوی دانشگاه‌ها مطرح است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری امسال اجرا می‌شود؟، گفت: در باره امسال هنوز برنامه خاصی نداریم.

وی ادامه داد: مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال چنین روندی هستند که جذب مستقیم دانشجو از طریق دانشگاه‌ها صورت گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد، تاکید کرد: این موضوع در مقاطع زمانی مختلف و بر اساس برنامه زمانبندی محقق می‌شود.

حجت الاسلام عاملی، گفت: حذف کنکور و پذیرش مستقیم دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی راحت‌تر از کارشناسی ارشد است.

به تازگی معاون آموزشی وزیر علوم نیز به ایرنا گفته بود که این وزارتخانه موافق حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در صورت فراهم آمدن شرایط آن است.

مجتبی شریعتی درباره درخواست دانشگاه‌ها برای واگذاری کنکورهای مقاطع تحصیلات تکمیلی به این مراکز آموزشی، تاکید کرد: پذیرش مستقیم دانشجو توسط دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی از کیفیت بهتری برخوردار می‌شود، اما برای هر کدام باید قانون خاص تدوین و تصویب شود.

معاون آموزشی وزیر علوم، اظهار داشت: این موضوع، یک امر کلی است، اما در عمل ویژگی دانشگاه‌هایی که قصد چنین اقدامی دارند باید شاخص‌های مربوط به پذیرش دانشجو تعریف شود.

Share