رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

کمبود ۲ هزار تخت بیمارستانی در گیلان | سه قطب درمان در لاهیجان، انزلی و تالش تعریف شد

یوسف زاده با اشاره به تدوین نقشه جامع درمان استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار داشت: بر اساس این نقشه، سه قطب درمان در لاهیجان، انزلی و تالش تعریف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست مشترک شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان گیلان با حضور دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان ارشد بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان گیلان در سالن اجلاس دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت های درمانی نمی توان به نقطه ای خاص رسید که نیاز به اصلاح و بهبود نداشته باشد، گفت: بهبود مستمر، لازمه ارتقای کیفیت و افزایش اثر بخشی فعالیت های بهداشت و درمان هر جامعه است.

کمبود ۲ هزار تخت بیمارستانی در گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: در حال حاضر، استان گیلان ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی کم دارد، بنابراین، نبود این زیر ساخت در استان ارایه خدمات سلامت با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان، متولی سلامت و درمان مردم است و در این زمینه باید هر گونه مانع در ارایه خدمات در حوزه سلامت استان مورد توجه قرار گرفته و رفع گردد.

یوسف زاده چابک با بیان این که تعرفه های خدمات درمانی در سطح کلان نیاز به اصلاح دارند، گفت: اگر چه نیاز است، تعرفه های خدمات درمانی در سطح کلان بازنگری و اصلاح شوند، اما رعایت تعرفه های مصوب، از سوی تمامی مراکز درمانی استان، حداقل انتظار دانشگاه علوم پزشکی از  مدیران مراکز می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: مراکز درمانی نیروهای مسلح استان نیز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارند، بنابراین همکاری و تعامل لازم برای نظارت بر مراکز درمانی نیروهای مسلح باید وجود داشته باشد.

یوسف زاده با اشاره به تدوین نقشه جامع درمان استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار داشت: بر اساس این نقشه، سه قطب درمان در لاهیجان، انزلی و تالش تعریف شده است، و در این زمینه سطح بندی مراکز درمانی و تعیین تخصص های مورد نیاز مراکز درمانی مد نظر قرار گرفته است تا بستر مناسبی برای نظام ارجاع الکترونیک فراهم شود.

در ادامه هر یک از مسولان ارشد بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان نیز بر همکاری و تعامل فی ما بین با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه ارتقای سطح بهداشت و درمان استان تاکید کردند.

Share