آیت‌الله جنتی:

چرا با خروج آمریکا، برجام را آتش نزدند؟ | جوانان ما آماده شهادت هستند

آیت‌الله جنتی دستاوردهای مادی انقلاب را قابل توجه دانست و کفت: با این حال اهمیت اصلی این است که فضا برای ملحق شدن نسلی دیگر به شهدای کربلا فراهم شد. مدافعان حرم هم نیز با آرزوی شهادت قدم در مسیر می‌گذارند. الان هم همان روحیه وجود دارد و اگر اتفاقی بیفتد، جوانان ما آماده شهادت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مردم در فشار معیشت هستند و نمی‌توانیم آن را فراموش کنیم، گفت: باید تمام همت ما این باشد که این مشکلات را حل کنیم.

آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان در دور پنجم با کمیسیون‌های داخلی این مجلس که صبح امروز(پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه) برگزار شد با تبریک دهه فجر و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را مصیبتی برای مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی فردی ارزنده و فقیهی وارد به مسائل اصولی و فقهی بودند که به تربیت مجتهد پرداختند و فعالیت‌های گوناگونی داشتند.

، آیت‌الله جنتی، بیماری آیت‌الله مومن را واقعه‌ای تلخ برای مجلس خبرگان و شورای نگهبان دانست و افزود: متأسفانه حال‌شان رضایت‌بخش نیست؛ هوشیاری خیلی خوبی ندارند اما جهات دیگر ایشان مناسب است و امیدواریم هرچه زودتر شفا پیدا کنند.

رییس مجلس خبرگان به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان برای حذف اسلام و حکومت اسلامی کمر بسته‌اند و ما هم باید هوشیار باشیم و نقشه‌های آنان را رصد و خنثی کنیم.

وی ادامه داد: باید با وحدت و انسجام مردم و مسئولین، همه در صحنه باشیم و از مواضع انقلاب و امام دفاع و دستاوردهای انقلاب را به رخ بکشیم.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه چهل سال از انقلاب می‌گذرد و دشمنان و حتی دوستان باور نمی‌کردند که انقلاب با این همه دشمن بتواند چهل سال سر پا بایستد، اما به لطف خدا توطئه‌ها خنثی و وظیفه ماست که در جنگ روانی دشمن فعالانه ایفای نقش کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن فعلا به فکر مسائل نظامی‌نیست، تصریح کرد: فتنه آن‌ها این است که افکار عمومی را از طریق رسانه‌های زیادی که در اختیار دارند فاسد کنند و مردم را بدبین کنند. ما باید بایستیم و حرف‌هایمان را بزنیم. حرف برای گفتن هم زیاد داریم و هر چقدر بگوییم کم است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری دستاوردهای انقلاب را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: دستاوردهای معنوی آن خیلی بیشتر از دستاوردهای مادی است.

وی، انسان‌سازی را از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: هدف همه انبیا و پیامبران همین بوده است. انقلاب اسلامی، اسلام را زنده کرد و در شرایطی که هم و غم همه ملحق شدن به غرب بود، اسلام و قرآن زنده شد و این چیز کمی نیست و نسلی که در آن دوره بودند یا رو به فساد می‌رفتند یا آمادگی این کار را داشتند.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: یک مرتبه تحول عجیبی از سوی جوانان ایجاد شد و شهادت‌طبی و ایثارگری به‌وجود آمد. این اولین و بالاترین دستاورد انقلاب بود و باید بر روی آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه خدا عزت به ما داد و آمریکا ذلیل شد، اظهار داشت: این دستاوردهای کمی نیست. هیچ جای دنیا چنین دستاوردی حاصل نشده است و این مربوط به انقلاب است.

آیت‌الله جنتی دستاوردهای مادی انقلاب را قابل توجه دانست و کفت: با این حال اهمیت اصلی این است که فضا برای ملحق شدن نسلی دیگر به شهدای کربلا فراهم شد. مدافعان حرم هم نیز با آرزوی شهادت قدم در مسیر می‌گذارند. الان هم همان روحیه وجود دارد و اگر اتفاقی بیفتد، جوانان ما آماده شهادت هستند.

وی با بیان اینکه مردم در فشار معیشت هستند و نمی‌توانیم آن را فراموش کنیم، تصریح کرد: باید تمام همت ما این باشد که این مشکلات را حل کنیم و اگر نمی‌توان آن را به شکل نهایی حل کرد، به شکل نسبی رفع شود.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: اگر دولت هزینه‌های زائد خود را کم کند و اموال فراوانی خود را بفروشد، می‌تواند با صرف آن برای مردم، بخشی از مشکلات را حل کند. سخنانی هم که آقای روحانی در این زمینه گفتند اگر عمل بشود خوب است.

وی با بیان اینکه معنی‌ مشکلات معیشتی این نیست که دستاوردهای انقلاب را فراموش کنیم و از انقلاب ناامید شویم؛ عده‌ای می‌خواهند بذر ناامیدی بکارند تا حضور مردم در صحنه از بین برود.

رئیس مجلس خبرگان خبرگان رهبری آمریکا را درحال افول دانست و گفت: کسی به خیال نجات، به آمریکا دل نبندد‌؛ آمریکا به گرسنگان کدام کشور کمک کرد تا به ما کمک کند. آن‌ها در سوریه و عراق شکست خوردند و ذلتی از این بالاتر نیست که این مردک با هواپیمای چراغ خاموش به عراق بیاید و مقامات عراق به استقبالش نیایند؛ این یعنی آنها ذلیل و ما عزیز شدیم.

آیت‌الله جنتی حماسه اربعین را مورد اشاره قرار داد و حضور مردم و مسئولان ایران در آن و همراهی با مردم عراق را نشانه وحدت کلمه و عزت دانست.

رئیس مجلس خبرگان خروج آمریکا از برجام را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اروپایی‌ها از آمریکایی‌ها بدتر هستند یا اگر هم بدتر نباشند، هم بهتر نیستند، اظهار داشت: برخی خیال می‌کنند آمریکا که از برجام کنار کشید، می‌توانند به اروپایی‌ها تکیه کنند، در حالی که اروپایی‌ها امروز و فردا می‌کنند و کاری به نفع ما نخواهند کرد.

آیت‌الله جنتی، حمایت فرانسه از منافقین را مورد اشاره قرار داد و گفت: در چنین شرایطی دل بستن به اروپا، سفاهت می‌خواهد.

وی، سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم، افزود: باید از مسئولین گله کرد که چرا این کار را نکردند و در نهایت هم باید این کار را بکنند.

رئیس مجلس خبرگان، فضای مجازی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: می‌توانیم از تهدید فضای مجازی به نفع انقلاب و مردم استفاده کنیم.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: عمده چیزهایی که خدا خلق کرده، ماده اولیه است و باید دید دست چه کسی می‌افتد؛ شمشیر اگر دست علی بیفتد کفار را قتل عام می‌کند و اگر دست عمر بن عبدود باشد علیه انسان‌های خداپرست شمشیر می‌کشد.

وی ادامه داد: وقتی رادیو و تلویزیون آمده بود همه وحشت کردند که مبادا دین مردم از دست برود، ولی بعداً دیدند که بهترین استفاده‌ها را می‌توان از آن کرد؛ فضای مجازی نیز همینطور است؛ مطلعین معتقدند ما می‌توانیم به نفع انقلاب از آن استفاده کنیم.

آیت‌الله جنتی، لزوم مدیریت جهادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با پشت میز نشستن و یک امضاء کردن و رفتن، که امروز رایج شده است، نه مشکل معیشت مردم را حل می‌کند نه سیاست‌شان را. مسئولین باید پنجشنبه جمعه و شب و روز کار کنند و کار آن‌ها به شیوه سال ۵۷ باشد تا کشتی انقلاب را به ساحل نجات برسانند؛ در غیر این‌صورت، دشمن برای از بین بردن دین و دنیای مردم بسیج شده است.

Share