محسن رضایی با حضور در برنامه حالا خورشید:

٢۴ساعت بعد از انجام عملیات، کربلای ۴ را به عملیات فریب تبدیل کردیم

ما ٢۶٠گردان برای کربلای ۴ نیرو آورده بودیم اما زمانی که متوجه شدیم عملیات لو رفته فقط ۴٠گردان را به میدان فرستادیم. ٢۴ساعت بعد از انجام عملیات، کربلای ۴ را به عملیات فریب تبدیل کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محسن رضایی با حضور در برنامه حالا خورشید توضیحاتی درباره اظهارات جنجالی اش درخصوص عملیات کربلای ۴ ارائه کرد.

محور سخنان فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس:

ما در هیچ عملیاتی غافلگیری ١٠٠درصد برای دشمن نداشتیم و تقریبا همه عملیات‌های ما درصدی لو رفته بود/ این برای ما افتخار است که جنگ را در این محیط به پایان بردیم.

هرسال دی ماه با یک داستان تکراری مواجه هستیم که برخی به صحنه می‌آیند و می‌گویند عملیات کربلای ۴ لو رفته بوده و فرماندهان فکر جان فرزندان مردم نبوده‌اند.

من امسال می‌خواستم از زاویه دیگری این مساله را مطرح کنیم/ تحلیل من از «عملیات فریب» یک تحلیل پسینی است.

ما ٢۶٠گردان برای کربلای ۴ نیرو آورده بودیم اما زمانی که متوجه شدیم عملیات لو رفته فقط ۴٠گردان را به میدان فرستادیم. ٢۴ساعت بعد از انجام عملیات، کربلای ۴ را به عملیات فریب تبدیل کردیم.

کل شهدای ما در کربلای ۴، ٩٨۵ نفر است که اسامی آنها در بنیاد شهید موجود است/ برای فرمانده حتی یک شهید یا یک مصدوم هم دردناک است/ رابطه عاطفی ما در جنگ بی نظیر بود/ ما به هم سردار و ژنرال نمی‌گفتیم/ من برای همه «آقا محسن» بودم/ یک برادر حاضر است شهادت برادرش را ببیند؟! من هنوز مهدی باکری به خاطرم می‌آید قلبم به درد می‌آید.

من دست همه جوانان منتقد را می‌بوسم/ من نیامده‌ام اینجا از خودم دفاع کنم/ آمده‌ام برای خانواده شهدا.

انجام عملیات کربلای ۴ را همه می‌دانستند/ امام می‌دانست، شورای عالی دفاع هم می‌دانست/ مصاحبه مرحوم آقای هاشمی به بسیاری از ابهامات می‌تواند پاسخ دهد/ یکی از شیوه‌های من اقناع پذیری است/ ما هیچ‌گاه در جنگ سلسله مراتبی عمل نکردیم/ همه تصمیمات برای کربلای ۴ یک تصمیم جمعی بود.

ما دو اقدام خوب انجام دادیم/ نیروها را تا اهواز عقب آوردیم و مارش پیروزی زدیم/ به بچه‌های شنود گفتیم بیسیم‌های عراقی را شنود کنند/ بچه ها گفتند آنها می‌گویند ایرانی ها عقب نشینی کرده‌اند و از روز سوم و چهارم نیروهایشان را به مرخصی فرستادند/ خیلی‌های می‌گفتند چرا می‌خواهید کربلای ۵ را انجام دهید؟ این همان کربلای ۴ است!/ برادر قاسم سلیمانی فرمانده اولین لشگر ما بود که به کربلای ۵ رفت وپشت بیسیم به من گفت برادر محسن اینجا فتح المبین است و هیچ نیروی عراقی اینجا نیست.

روز چهارم عملیات کربلای ۴، ٩٩١ نفر آمار شهدا را به ما اعلام کردند و ١۵ روز بعد آمار دقیق تر را ٩٨۵ نفر اعلام کردند.

دستاورد کربلای ۵ این بود که قطعنامه ۵٩٨ به امضا رسید/ صدام فهمید نمی‌تواند مقابل ایران دیوار باشد/ اگر کربلای ۴ نبود کربلای ۵ انجام نمیشد و جنگ تا به امروز ادامه داشت، صدام بر سرکار بود، اختلاف کویت و عراق شکل نمی‌گرفت. / پایان دادن جنگ کمتر از آزادسازی سرزمین‌ها نبود.

سعی می‌کنم در توییتر دیگر از جنگ ننویسم/ می‌خواستم ذهن ها را به کلمه «فریب» سوق دهم و پاسخی به این پرسش‌ها دهم/ من شرایط کشور را شرایط بسیار حساسی می‌دانم/ دست همه آنها که به من نقد کردند را میبوسم/ البته از سیاسیون انتظار بیشتری داشتم/ خواهش میکنم آقایان حاشیه سازی نکنند به درد دشمن برسند/ آقای ترامپ می‌خواهد تا پایان امسال یا سال اینده یک فریبی علیه ما انجام داد و رو دست به ما بزند/ من کلید واژه «فریب» را به همین دلیل استفاده کردم.

اگر به سه روز قبل برگردم درباره کربلای ۴ دقیق‌تر توییت می‌کردم و می‌نوشتم: «عملیات کربلای ۴ فریب دشمن شد»

Share