دانمارک اعلام کرد:

وزارت اطلاعات و دو ایرانی در لیست تروریسم اتحادیه اروپا

یک واحد از وزارت اطلاعات و دو ایرانی در لیست تروریسم‌ اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند. رویترز همچنین نوشت که نام این افراد به طور رسمی در یادداشت رسمی اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه منتتشر می‌شود، ذکر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رویترز به نقل از وزارت خارجه دانمارک و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا مدعی شد که یک واحد از وزارت اطلاعات و دو ایرانی در لیست تروریسم‌ اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

سعید هاشمی مقدم به همراه اسدالله اسدی در لیست موسوم به تروریسم اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

رویترز همچنین نوشت که نام این افراد به طور رسمی در یادداشت رسمی اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه منتتشر می‌شود، ذکر خواهد شد.

همچنین مقامات خبر داده‌اند که قرار است دارایی‌های یک واحد وزارت اطلاعات و دو ایرانی ذکر شده از روز چهارشنبه مسدود شود.

گفتنی است آندرس ساموئلسن، وزیر خارجه دانمارک اتحادیه اروپا با تحریم وزارت اطلاعات ایران به دلیل تلاش و طرح نقشه برای ترور در خاک کشورهای عضو این اتحادیه موافقت کرده است.

ساموئلسن روز سه‌شنبه ۱۸ دی با اعلام این مطلب در توییتر نوشت: «اتحادیه اروپا هم‌اکنون پذیرفت که وزارت اطلاعات ایران را به دلیل طرح نقشه‌های ترور در خاک اروپا تحریم کند. این هشدار مهمی از سوی اتحادیه است که ما چنین رفتارهایی را در اروپا نمی‌پذیریم.»

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۸ آبان گذشته توافق کرده بودند که ایرانیان دخیل در پرونده ترور دانمارک و فرانسه را مشمول تحریم‌های اقتصادی قرار دهند.

حدود چهار ماه پیش مقام‌های دانمارک اعلام کردند که دستگاه اطلاعاتی ایران در تلاش بوده تا رهبر یک گروه جدایی‌طلب عرب در این کشور را ترور کند.

Share