نمی‌دانم ممنوع‌الفعالیت هستم یا نه

واکنش مهدی یراحی به حواشی جنجالی سه روز گذشته

مهدی یراحی، خواننده موسیقی پاپ، دیشب در حالی‌که روی صحنه کنسرت حاضر شده بود، تاکید کرد خودش هنوز نمی‌داند ممنوع‌الفعالیت است یا نه.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، مهدی یراحی، خواننده پاپ که در سه روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی درباره ممنوعیت فعالیت‌های هنری‌اش به‌گوش می‌رسد، دیشب روی صحنه یک کنسرت، به این ماجرا واکنش نشان داد.

یراحی در این کنسرت و بین اجرای قطعات، رو به تماشاگران در سخنانی گفت: «در یکی دو روز گذشته خیلی از مخاطبان عزیز در این‎باره از می‌پرسند که من ترجیح دادم سکوت کنم. البته از آن‎جا که این سکوت شاید حمل بر شوآف بشود که اهلش نبودم و نیستم، ترجیح می‌دهم توضیح دهم.»

او ادامه داد: «چهارشنبه از دفتر موسیقی وزارت ارشاد به ما زنگ زدند و تاکید کردند من و شرکت جام سبز تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الکار هستیم و باید شنبه با حضور در دفتر موسیقی توضیح دهیم. البته ما دلیل این احضار و ماجرا را نمی‌دانیم.»

این خواننده پاپ افزود: «چند روز قبل هم از دفتر حراست وزارت ارشاد زنگ زده بودند که باید درباره کنسرت پنجشنبه هفته پیش در اهواز توضیج دهیم که ما این احضاریه را رسانه‌ای نکردیم.»

مهدی یراحی همچنین گفت: «البته خودم هم نمی‌دانم ممنوع‌الکار هستم یا نه؟ هرچند کار بدی نکردم که ممنوعیت شامل حال من شود.»

اگرچه احضاریه حراست ارشاد مربوط به کنسرت ششم دی اهواز می‌شود که مهدی یراحی در حمایت از کارگران بازداشتی شرکت فولاد، با لباس کارگران آن کارخانه به اجرا پرداخت، اما دفتر موسیقی بیشتر از انتشار کلیپ قطعه موسیقی «پاره سنگ» شاکی است.

نخستین خبر درباره این حاشیه تازه برای مهدی یراحی، عصر چهارشنبه هفته گذشته (سه روز پیش) منتشر شد و خبر رسید ویدئو کلیپ جنجالی مهدی یراحی به نام «پاره سنگ» غیرمجاز است. با این که در این خبر، معاونت هنری وزارت ارشاد هیچ اشاره‌ای به ممنوعیت فعالیت مهدی یراحی نکرده بود، اما از چهارشنبه‌شب تا ظهر پنجشنبه، خبر ممنوع‌الفعالیتی مهدی یراحی در فضای مجازی و بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی پیچید.

ظهر پنجشنبه (۱۳ دی) در گفت‌وگوی تلفنی خبرآنلاین با مجید فروغی، مدیر روابط عمومی معاونت هنری، معلوم شد هنوز هیچ تصمیمی در این‌باره گرفته نشده است و همه چیز موکول به حضور و توضیحات مهدی یراحی و مدیران شرکت جام سبز در دفتر موسیقی است.

به‌صحنه رفتن مهدی یراحی در جمعه‌شب، خود گواهی است براین‌که او ممنوع‌الفعالیت نیست و هنوز تصمیمی برای ادامه یا ممنوعیت کارش گرفته نشده است.

باید منتظر ماند و دید امروز، پس از دیدار مهدی یراحی و مدیران شرکت جام سبز و ارائه توضیحات‌شان به مدیران دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیا محدودیتی برای فعالیت این خواننده پاپ که آثارش رویکردی انتقادی و اجتماعی دارد، ایجاد خواهد شد یا نه؟

Share