اظهارات تند علی صوفی:

واعظی ضد اصلاح‌طلب است | او به دنبال بی خاصیت کردن جهانگیری در دولت است

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: ما اطلاع موثق داریم آقای واعظی می‌خواهد آقای جهانگیری را در دولت از خاصیت بیاندازد در حالی که مهمترین جایگاه و نقش پس از رئیس‌جمهور بر عهده معاون اول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان به مواضع و اظهارات محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و اظهار داشت که بله اظهارات آقای واعظی درست است.

*حق با واعظی است! حزب اعتدال و توسعه برای اصلاح‌طلبان اصلا موضوعیت نداشته که ائتلاف کنند

وی افزود:‌ اصلاح طلبان در سال ۹۲ و ۹۶ هیچ ائتلافی با حزب توسعه نداشتند چون اساسا حزب اعتدال و توسعه اصلا برای اصلاح‌طلبان موضوعیتی نداشته است.

صوفی تاکید کرد: حزب اعتدال و توسعه در حال حاضر از جایگاه ممتاز حزبی برخوردار نیست که اصلا عده‌ای بنشینند و با آنها ائتلافی بکنند.

*رئیس دفتر رئیس جمهور توضیح دهد که منظورش از قشر تندرو چه کسانی است؟

وی خاطرنشان کرد:‌ اینکه آقای واعظی گفته با قشر تندروی اصلاحات ائتلاف نمی‌کنند نشان از این است که ایشان در جایگاه حزب اعتدال و توسعه برخلاف آن ادعای خود مبنی بر اینکه رای سال ۹۲ و۹۶ آقای روحانی متعلق به حزب آنان بوده است و از آن اعتماد به نفس لازم برخوردار نیست.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با بیان اینکه واعظی باید توضیح دهد منظورش از قشر تندروی اصلاحات چه کسانی است، گفت: رئیس‌دفتر روحانی خوب می‌داند هر چه دارند از اصلاح‌طلبان است و از این به بعد نیز بدون اصلاح‌طلبان در رقابت‌های سیاسی کاری از پیش نمی‌برد.

صوفی واعظی را ضد اصلاح‌طلب می‌داند و تاکید دارد واعظی خود را اصولگرا می‌داند و راهنما به راست می‌زند اما اصولگرایان نیز برای وی هیچ جایگاهی قائل نیستند و وی را نخواهند پذیرفت چون می‌دانند نیات آقای واعظی مخلصانه نیست.

*به دفتر رئیس جمهور آمدند تا ارتباطات روحانی را کانالیزه کنند

وی به کناره‌گیری واعظی از وزارت ارتباطات و حضور در ریاست دفتری رئیس‌جمهور اشاره و تصریح کرد:آقایان به دفتر رئیس جمهور آمدند تا ارتباطات آقای روحانی را کانالیزه کنند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: ما اطلاع موثق داریم آقای واعظی می‌خواهد آقای جهانگیری را از خاصیت بیندازد. در حالی که مهمترین جایگاه و نقش پس از رئیس‌جمهور بر عهده معاون اول است و معاون اول باید ارتباط با وزرا را ایجاد کند.

صوفی یادآور شد: آن زمان که بنده در کابینه دولت اصلاحات وزیر بودم همین نقش ایجاد پل ارتباطی و اجرایی بین رئیس‌جمهور و کابینه را از سوی آقای عارف شاهد بودم.

وی معتقد است که واعظی در قامت رئیس‌دفتر روحانی ارتباطات آقای جهانگیری با کابینه را قطع و یک نقش تشریفاتی و بی‌اثر برای جهانگیری تعریف کرده و آقای جهانگیری به حق امروز حتی قدرت تغییر منشی خود را نیز ندارد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان درباره کمیته تعامل بین دولت و شورای عالی اصلاح‌طلبان ۱۱ مهر سال جاری صورت گرفته بود گفت: هیچ  اقدامی از سوی دولت برای ایجاد این کمیته صورت نگرفته‌اند و آقای عارف هم از عدم همکاری آقای واعظی برای تشکیل این کمیته ناراضی و دلخوراست.

صوفی تاکید کرد: شرط اول این ارتباطات صداقت است که آقای واعظی این صداقت را ندارد. چرا که ایشان نه تنها نمی‌خواست کمیته تعامل بین اصلاح‌طلبان و آقای عارف ایجاد شود بلکه امروز منکر تاثیرگذاری اصلاح‌طلبان با روی کار آمدن روحانی است.

وی در پایان گفت: فردی که منکر تاثیرگذاری اصلاح‌طلبان بر روی کار آمدن آقای روحانی است می‌تواند به جامعه و حافظه عمومی رجوع کند تا پاسخ خود را دریابند و مغرضانه درباره واقعیات‌ صحبت نکند.

Share