قاضی‌زاده هاشمی:

همه حرف‌ها را در دوران مسئولیتم گفتم | مشکلات ناشی از تفاوت دیدگاه و رفتار بود

وزیر سابق بهداشت در واکنش به حواشی استعفایش، با بیان اینکه مشکلاتی که در وزارت بهداشت با آن مواجه بوده، یک‌روزه و مربوط به بودجه امسال نبود، گفت: به جز صحبت‌هایی که در آخرین جلسه شورای‌معاونین با همکارانم مطرح کردم که توصیه می‌کنم همه آن را بشنوند، هر آنچه که منتسب به من منتشر شود، فاقد ارزش و اعتبار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به اظهاراتی که در روزهای اخیر و بعد از قبول استعفایش، به او منتسب شده است، گفت: خوشبختانه هر حرف و نقدی که داشتم، آن را صادقانه در دوران مسئولیتم با مردم در میان گذاشتم و فکر نمی‌کنم مطلبی باقی مانده باشد که بخواهم در حال‌حاضر آن را مطرح کنم. از طرفی کار افرادی را که بعد از دوران مسئولیت‌شان تازه انتقادها را می‌گویند، تایید نمی‌کنم. درست نیست کسی که سال‌ها در حوزه‌ای مسئول بوده و در دوران مسئولیتش صحبت و نقدی نکرده، بعد از اینکه از مسئولیتش کنار رفت شروع به نقد، انتقاد و نقل‌قول کند.

همه حرف‌ها را در دوران مسئولیتم گفتم

وی تاکید کرد: بر این اساس هر نقل‌قولی که از من اعم از کلامی، مکتوب و حتی تصویری که ممکن است تقطیع شده باشد، منتشر شود، مورد تایید نیست. البته به جز صحبت‌هایی که در آخرین جلسه شورای‌معاونین با همکارانم، معاونین و مسئولان ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در دهم دی ماه مطرح کردم که توصیه می‌کنم همه بشنوند. به جز این صحبت‌ها هر آنچه که منتشر شود، فاقد ارزش و اعتبار است. من همه حرف‌هایم را در همان جلسه مطرح کردم و توضیح دادم که چرا به وزارت بهداشت آمدم، چرا طرح تحول نظام سلامت شروع شد و چرا طرح تحول موفق بود و هست. همچنین توضیح دادم که چه کسانی ما را اذیت کردند که کارشان به نوعی اذیت مردم بود.

هاشمی با بیان اینکه به هر حال مشکلاتی که در وزارت بهداشت با آن مواجه بودیم، مشکلات یک‌روزه، یک‌ساله یا مربوط به بودجه امسال نبود، ادامه داد: به اعتقاد من این مشکلات ناشی از نوعی تفاوت دیدگاه و رفتار بود که این تفاوت هم به جنس هر یک از ما و ریشه‌ها، اعتقادات‌، باورها و آرمان‌هایمان بازمی‌گردند. در عین حال بعد از قبول استعفایم از سوی رییس‌جمهور، با آقای دکتر نمکی- سرپرست وزارت بهداشت تماس گرفتم، به ایشان تبریک گفتم و عرض کردم که هر کاری به صورت مشورتی، فکری و از باب انتقال تجربه از دستم برآید، برای کمک به مردم آن هم در این شرایط سخت و به‌ویژه برای مردم مناطق محروم، بیماران خاص، ایتام، بچه‌های بی‌سرپرست، خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران انجام می‌دهم و در خدمت‌ مردم هستم.

Share