آملی لاریجانی سوابق خوبی به ویژه در قوه قضائیه دارد

نظر عباسی درباره رییس جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام

عضو هیأت رئیسه مجلس اعتقاد دارد آیت الله آملی لاریجانی می تواند تاثیر مهمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی با اشاره به انتصاب شایسته آیت الله آملی لاریجانی به عنوان ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: رهبر انقلاب با درایت و دوراندیشی، بر همه امور اشراف دارند و نهادهای مهم کشور مانند شورای نگهبان،  مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و غیره را به دست افرادی می سپارند که کارایی داشته باشند و بتوانند فعالیت مناسبی انجام دهند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یادآور شد که مجمع تشخیص مصلحت نظام بالاترین شورای مشورتی تحت نظر رهبر انقلاب محسوب می شود که برای امور مهم کشور تصمیم گیری می کند.

وی ادامه داد: بر این اساس باید گفت که آیت الله آملی لاریجانی یکی از چهره های برجسته اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور محسوب می شود و سوابق خوبی بویژه در قوه قضائیه دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی زحمات زیادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام کشیدند اما با توجه به فقدان این بزرگان که نقش ارزنده ای در به ثمر رسیدن و تداوم انقلاب داشتند، اکنون آیت الله آملی لاریجانی می تواند تاثیر مهمی در این نهاد مهم تصمیم سازی و تصمیم گیری داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس ارتباط خوبی که بین مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد و با رویکرد آیت الله آملی لاریجانی همانند گذشته این تعامل به سمت پیگیری بیشتر امور حرکت خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آیت‌الله آملی لاریجانی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند.

Share