رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

نخستین خط تولید خودرو در لاهیجان راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ارائه طرحی جهت ایجاد خط تولید خودرو در گیلان گفت:‌ نخستین خط تولید خودرو در شرق گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهاد دلق‌پوش اظهار داشت: طبق طرح اولیه و ملاقات و رایزنی‌هایی که با یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شد قرار است نخستین خط تولید خودرو استان گیلان در لاهیجان احداث شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد: این سرمایه‌گذار طرحی را در مورد تولید خودرو ارائه داده است اما هنوز هیچ مجوزی برای این کار صادر نشده و اقدامی نیز در راستای عملیاتی کردن پروژه مذکور انجام نگرفته است.

دلق‌پوش میزان سرمایه‌گذاری که در این طرح خودروسازی قرار است انجام شود را برشمرد و افزود: طبق مفاد طرح اولیه ارائه شده سرمایه‌گذار مربوطه قرار است برای راه‌اندازی خط تولید ۲ خودرو سبک حدود ۳۰۰ میلیون دلار هزینه کند.

وی با تأکید بر اینکه یقیناً با بهره‌برداری از این طرح اشتغالزایی خوبی ایجاد می‌شود بیان داشت: پیش‌بینی‌ می‌شود با افتتاح و بهره‌برداری از نخستین خط تولید خودرو در گیلان برای ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه هنوز جانمایی این پروژه به طور دقیق مشخص نشده افزود: وجود یکسری زیرساخت‌های لازم نظیر آب،‌ برق و گاز که بتواند نیازهای یک شرکت خودروسازی را تأمین کند از ملاحظات مهم این طرح است.

دلق‌پوش بر انجام مطالعات کارشناسی شده جهت فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم شرکت خودروسازی تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذار طرح راه‌اندازی نخستین خط تولید خودرو در گیلان اعلام آمادگی کرده است بنابراین حمایت‌های لازم از وی انجام می‌شود.

وی فعالیت شرکت‌های قطعه‌سازی در گیلان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در حال حاضر ایران رتبه شانزدهم را در صنعت خودروی جهان دارد به طوری‌که تنها در استان گیلان ۹ واحد قطعه‌سازی و تولید لوازم یدکی خودرو فعال است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان وجود شرکت‌های فعال در حوزه ساخت لوازم یدکی را متذکر شد و گفت: دنیای خودروسازی جهان دائماً با تحولات وسیعی مواجه است بنابراین برای رقابت در این عرصه باید دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنیم.

Share